Okay, så har jeg billet op et ordentligt stykke med en Hilti 7 KG, for at få lige kanter kørte jeg med den større vinkelsliber, både på asfalt og garagegulv. Huse er ikke lige, så desværre blev der en forskel på 2 cm mellem venstre og højre side, men ingen vil nok tænke over det. Jeg har også boret og sat i armeringsjern, i alt bliver det 3 lange længdegående armeringsjern, som vil blive bundet sammen med ståltråd på forskellige højder.
Nærmere 20 st 25l sække Finja Grovbetong er indkøbt, og tanken er at blande den noget sejere på toplaget, så vi kan forme en lige opadbakke til en lille afrundet platform, hvor porten kan hvile.
Spørgsmålet er dog, hvor holdbart dette virkelig vil blive, man har jo set en del støbninger, som er sprækket gennem årene. I dette tilfælde får vi konstante leverancer af pellets, som køres direkte ind i garagen med håndtruck. Ofte kører leverandøren mod kanten på ind\ud gang, de glemmer at hæve håndtrucken tilstrækkeligt, resultatet er blevet, at den rustne kant er slidt med.
Tror I denne støbning vil holde, også med pelletsleverancer? Hvis man alligevel skulle skaffe sig en kant jern, hvordan ville det passe ind i mit design?
Hvis du er bange for, at det skal revne, skal du bruge mere armeringsjern. Jo mere jern desto mindre revner, så længe det er muligt at få en god dækkende støbning. Dvs. der skal være plads til de sten, der er i betonen, og den vibreringsstav, der skal ned mellem jernene. I dit tilfælde er der direkte plads til 4-5 længdegående jern opdelt i et øvre og et nedre lag. Derefter bør du også have bøjler, der binder det øvre og nedre lag sammen for at få et samvirkende. Alt dette kan virke som overkurs, men vil man have noget uden større revner, så er det armering, der gælder. Helt revnefri beton er ikke muligt at opnå, men jo mere armering man bruger, desto mindre bliver revnerne, dog bliver der flere af dem. For det er det, armeringen gør, reducerer de store fåtal af revner til at blive flere i antal men mindre. Hvor de mindre ikke kan ses med det blotte øje, og så opfattes betonen som revnefri.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.