Hej!

Jeg overvejer at efterisolere mit pudsede hus med celleplast.

Jeg har nogle overvejelser omkring at sætte en træfacade op efter det. Spørgsmålet er, om jeg vil fortryde det, fordi det ser værre ud, eller om der er andre ulemper?

Taknemmelig for meninger.
 
Vil du ikke ændre ydersiden af huset, kan du jo efterisolere på indersiden i stedet. Efterisolerer man på ydersiden, havner vinduerne pludselig langt indenfor facaden, hvilket ikke er så pænt.
 
Man skal altid forsøge at isolere fra ydersiden på sten/pudsede huse.
Spørgsmålet er, hvad der er mest arbejde med?
Flytte vinduerne udad eller opsætte regler, male osv. i hele huset.
Hvis ikke din nuværende facade er i topform, ville jeg have isoleret på ydersiden.
Fortryder du og vil have et pudset udseende, brug Minerit plader eller puds direkte på celloplasten.

//Jonas
 
Jeg tænkte på at pudse direkte på cellplasten.
Jeg skal kun have 50 mm, så jeg mener ikke, at jeg behøver at flytte vinduerne.
 
Ante!

For træfacadealternativet gælder:

Isoleringstykkelse 50mm. Derefter skal du have 9mm gips (eller tilsvarende), bærelekt 22-25mm, facadeplanke 22.

I alt godt 10cm lavt beregnet. Dine vinduer sidder sandsynligvis et stykke inde i facaden allerede. => Flyt vinduerne ud!

Er det virkelig så besværligt, som alle vil gøre gældende? For mig tager det nu ca. 7 timer fra uberørt originalvæg, indtil der sidder et vindue/dør på plads, og det er klart til at fikse overfladebehandling på ind- og ydersiden. At blot flytte de eksisterende vinduer ud føles ikke specielt belastende, selvom det naturligvis medfører yderligere arbejde med vindueskarme osv.
 
Vi flyttede vinduerne ud - det ser jo ud som lort på indersiden for øjeblikket, men så snart der kommer lidt ramme på, bliver det jo bedre.

Det er IKKE besværligt eller belastende, mener jeg. Vi fik alle vinduer ud på en dag, groft regnet. Det er helt klart det værd. Jeg mener, at et hus med dybe gluggar mister hele sin stil.
 
Det ser dumt ud, hvis man har for store gluggar inde oxo.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.