Hej!

Renoverer køkkenet og har brug for at lave et nyt hul til loftet for at tilslutte emhætten til skorstenen. Det nye hul skal flyttes til højre og indad mod skorstenen sammenlignet med i dag (første billede). Dvs. jeg har brug for at skære den midterste bjælke op, og er derfor bekymret for, om bæreevnen påvirkes så meget, at det giver mig problemer?

Ville jeg kunne kompensere for det ved at tilføje en fjerde bjælke, der forbinder 1 og 2 ifølge billede 2?

Eller et andet klogt forslag?!

Taknemmelig for kyndige input ;-)

Loft med pejs, isolering og bjælker. Skorstenens åbning ses, omringet af gule isoleringsmaterialer. To røde cirkler markerer specifikke punkter. Billede af et loft under renovering med isolering og bjælker. Loftet viser en muret skorstensbase med et udskåret hul og numre på træet markeret 1 og 2.
 
Det ser ud som to bjælker, der er sammensat ved hjælp af to korte regler, en på hver side. Derefter har nogen savet den samlestykke over, der er tættest på kameraet for at lave en hulboring. Allerede dette er en svækkelse. Dit forslag er ikke optimalt. Det bedste er at genoprette den nærmeste samleregel og lave hulboringen, så den ikke behøver at gå gennem en regel. Det er muligt, at der findes andre løsninger, men det er svært at se uden en tegning, der viser helheden bedre.
 
  • Synes
bruse99
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.