Er i gang med at skifte gipsen i et af soveværelserne og opdagede, at flere af reglarne havde riller i sig. Har ingen byggebaggrund så ved ikke rigtigt, hvad formålet er, tænkte at nogen her måske havde et godt svar? Min første tanke var, at det er for at rette en bøjning i reglen, men så plejer man vel dels at skære dybere og også slå en kile ind i rillen for at rette den ud? Væggen er i øvrigt ret så lige.

Trævæg med reglar og skår omgivet af isolering i et soveværelse under renovering. En træregel med en lav skåre, isolering på venstre side og en sort værktøjsdel synlig. Regelens overflade er forholdsvis glat.
 
K
Sandsynligvis er reglen enten blevet brugt som underlag til en midlertidig arbejdsbænk og derfor blevet savet lidt i, eller også har man tidligere revet plademateriale ved at save. Hvis man skal lave indgreb på de stående reglar (til flexrør, VA etc.), bør det være i midten af reglen, da det er fibrene på ydersiden, der bærer absolut mest, har jeg fået at vide.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.