Så en reklame for noget, der hedder SkamoPlus, i et nummer af Gør-det-selv bladet, det skal ifølge producenten være en isolerende plade, man renoverer indvendige vægge med, og som har høj PH-værdi, der modvirker skimmelvækst. Dette lyder jo godt, da jeg står over for en renovering af vores kælder, hvor pudset er faldet af nogle steder, og det kræver en opfriskning i største almindelighed.
Men det er meget svært at finde noget om dette produkt på nettet, hvilket får en til at overveje dets kvalitet/funktion.
Er der nogen, der har hørt noget om denne slags plader før?

Link til produktblad på engelsk
http://www.skamol.com/ref.aspx?id=974

Det ser da ud som om producenten www.skamol.com er en gammel velkendt virksomhed, for jer der er mere hjemme i byggebranchen, er det måske velkendt, men for mig som lægmand var det nyt...

Som sagt, nogen der ved mere om disse plader eller lignende produkter??

• Synes
Gordon Larsson
  • Laddar…
kan tilføje, at det først er tænkt at drænes og isoleres udefra med en form for plade ligesom isodrän/pordrän

Det, der gjorde, at jeg blev nysgerrig på denne plade, var jo, at der bliver en yderligere lidt isolerende effekt, som måske kan holde opvarmningsomkostningerne nede

Kan anbefale pladerne, har brugt dem i pumpe rummet i stalden. Det er næsten præcis som at flise, bare i store plader.

I pumpe rummet er det ret fugtigt, da jeg har vandpumpe/hydrofor/jernfilter. Satte 50 mm plader for at få det friskere, men frem for alt, at det også isolerer, så jeg undgår, at vandet fryser om vinteren (har kun en frostvagt nu) og for at modvirke skimmelsvamp. Det bliver ret fugtigt i det miljø, så hvis du skal sætte det i kælderen, burde det fungere fint. Det blev som en ny væg efter jeg satte Skamoplus pladerne op.

Løfter tråden for at se om nogen flere har brugt pladerne eller hørt noget om dem?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.