Har et sommerhus fra -63, som er lidt ombygget i omgange, størstedelen af huset har stadig sine gamle dimensioner på dets ydervægge, dvs. papirtynde, selvfølgelig er dette et lille problem i de koldere måneder og når det blæser kraftigt mod disse ydervægge, næsten så man kan mærke vinden 😂

Overvejede at kigge på en enklere efterisolering eller måske sætte vestkustplader i rummene?
Åbnede så op for at se, hvad der er bag yderpanelet og ser denne sort/grå plade, som jeg gætter er en form for asfaltplade?

Indersiden af en væg i et ældre sommerhus med synlig sort/grå asfaltsplade og træstruktur. Viser nuværende isoleringssituation.

Alt er knastørt, men som sagt kunne det godt trænge til lidt mere isolering, jeres forslag til et smart valg af isolering samt vej frem/teknik

Tak
 
  • En opmålt sektion af en sommerhus væg med sort/grå isoleringsmateriale, formodentlig asfaltsplade, synlig træramme og spindelvæv.
Senest redigeret:
Vestkystplade Kan du sætte, men du skal ikke sætte den i rummene, men over reglerne, så det bliver en tæt væg uden kuldebroer.
Så slår du sømlejter over vestkystpladen og så panelet.
 
  • Synes
Osek
  • Laddar…
T TheGame sagde:
Västkustskiva Kan du sætte men du skal ikke sætte den i facken uden over reglarne så det bliver tæt væg uden kuldebroer.
Sen slår du sømlekt over væstkustskiva og så panelet.
Ok, tænkte mere nu i efterhand rive lægten og sætte pladerne direkte mod asfaltsboarde så på med lækt?
 
  • Synes
MagicFingers og 2 andre
  • Laddar…
O Osek sagde:
Ok, tænkte mere nu i efterhånd rive lægterne og sætte pladerne direkte mod asfaltsboarden, så på med lægterne?
Ja vestkystpladen skal sidde mod vindbeskyttelsen, som i dette tilfælde er asfaboarden 👍
 
  • Synes
Tjrex og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.