Har et sommerhus fra -63, som er lidt ombygget i omgange, størstedelen af huset har stadig sine gamle dimensioner på dets ydervægge, dvs. papirtynde, selvfølgelig er dette et lille problem i de koldere måneder og når det blæser kraftigt mod disse ydervægge, næsten så man kan mærke vinden 😂
Overvejede at kigge på en enklere efterisolering eller måske sætte vestkustplader i rummene?
Åbnede så op for at se, hvad der er bag yderpanelet og ser denne sort/grå plade, som jeg gætter er en form for asfaltplade?
Alt er knastørt, men som sagt kunne det godt trænge til lidt mere isolering, jeres forslag til et smart valg af isolering samt vej frem/teknik
Vestkystplade Kan du sætte, men du skal ikke sætte den i rummene, men over reglerne, så det bliver en tæt væg uden kuldebroer.
Så slår du sømlejter over vestkystpladen og så panelet.
Västkustskiva Kan du sætte men du skal ikke sætte den i facken uden over reglarne så det bliver tæt væg uden kuldebroer.
Sen slår du sømlekt over væstkustskiva og så panelet.
Ok, tænkte mere nu i efterhand rive lægten og sætte pladerne direkte mod asfaltsboarde så på med lækt?