Hej,
Jeg har et større anneks bygget i 60'erne, som blev udbygget på et tidspunkt efter (den højre del på billedet). Der har lækket lidt i taget, og det er i almindeligt dårlig stand. Jeg vil gerne skifte taget og rive alt ud bortset fra skelettet (men nok også skifte nogle ender på tagbjælkerne). Altså skifte isolering i gulv, vægge og tag + skifte dele af panelerne og vinduerne. Jeg er ikke erfaren bygger, så jeg vil have brug for en del råd om, hvordan dette skal gøres på bedste måde. Hvilket isoleringsmateriale der passer, om jeg skal have plastikfolie eller ej, hvor tykt materialet skal være osv. Er der nogen, der har tips til en guide til dette online eller i en trykt bog?

Det er måske et stort job for en novice, men på den anden side er det kun et anneks, så en fiasko er ikke så kostbar + at det føles som et lærerigt projekt. Se billeder nedenfor.
Tak på forhånd for svar!

En hvidmalet træfriggebod med to sektioner, den højre del er nyere. Store vinduer og en lille dør med lanterne. Træer i baggrunden, terrasse ved indgangen.

Hvis boden ikke er opvarmet året rundt, skal du ikke bruge plast, da den er diffusionstæt (ikke slipper igennem fugt). Brug i stedet vindpapp, der ånder, mellem vægskinnerne og luftspalten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.