useless useless sagde:
Det går vel at lave en platform deroppe uden for døren?
Nja, dels tror jeg ikke, at jeg kan, selvom man kan, og dels vil det vel flytte trappen endnu længere ud? I så fald vil den ende i lågen for hegnet, som er til højre i billedet.

En vinklet trappe da? En platform øverst, en trappe lige ud til en platform halvvejs ned og så en anden trappe rettet mod huset den sidste strækning. Så slipper du måske for at skulle sammenføje trapperne også...
Eller en trappe indendørs?

useless useless sagde:
En vinklet trappe da? En platform øverst, en trappe lige ud til en platform halvvejs ned og så en anden trappe rettet mod huset sidste stykke. Så slipper du måske for at sammensætte trappene også...
Eller en trappe indendørs?
Hvordan mener du med en trappe rettet mod huset? Jeg følger ikke med. Men jeg tror ikke der er plads, til højre på billedet er et hegn hele vejen (det ses delvist på billedet), "bagved" billedet (altså bag mig, hvor jeg stod, da jeg tog billedet) er en anden bygning, og til venstre på billedet er indkørslen til gården. Gården er altså firkantet, med huse på to sider og hegn på den ene (hæk og vej på den sidste side). Hvis man skal køre ind i porten, kommer man fra venstre på billedet og drejer ind i nærheden af, hvor trappen er tænkt at stå...

Trappe indendørs er ikke muligt desværre, ellers ville det have været at foretrække. :)

Du har ikke overvejet en galvaniseret spiraltrappe? Føles som den mest passende mulighed i din situation.

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet sagde:
Har du ikke overvejet en galvaniseret spindeltrappe? Det føles som det mest passende alternativ i din situation
Jo, det ville ikke være perfekt (jeg opfatter det som, at de er ret stejle og smalle, hvilket ikke rigtig matcher vores behov) men det kunne måske fungere. Men det passer desværre ikke med mit budget. :oops:

Kan man bygge en platform under døren, der "stikker ud" til højre (over hegnet), og sætte en trappe langs den væg (hen mod den røde væg længst væk på billedet)? Hvor svært er det? (Realistisk nu, jeg er ikke og bliver aldrig håndværker.) Kan - eller bør - man så fæstne trappen/indre vangen i væggen? Hvordan i så fald? Hvad har man brug for at gøre platformen sikker, stolper under ydre hjørner + fastgjort i væggen, eller hvad? Hvordan fæstner man den i væggen? Kan man sætte en stolpe lidt inde i hjørnet (den som kommer i vejen for porten)?

Hvordan bygger og fastgør man en platform deroppe uden at have en trappe? :rolleyes:

Stolper som skal understøtte, hvordan gør man jorden stabil under dem? Jordanker eller skal man støbe? (Jeg har aldrig støbt noget...) Eller er det nok at lægge sten under? (Dette er Skåne, så jordfrost er ikke rigtig et stort problem her.)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.