Kan man måske skrue hele længden af en bærende bjælke på ydersiden af vangestykkerne? Hvis ja, hvilken skrue skal jeg bruge?R RL1 sagde:
Så lang som muligt uden at den går igennem. Jeg ville også lime. Men meget vigtigt at det bliver rigtigt dimensioneret både med træet og antal/positioner på skruen. For mange skruer, såvel som for få, svækker konstruktionen. Få hjælp på en eller anden måde, hvis du ikke er tryg ved det. Kan være farligt hvis en trappe går i stykker..R RL1 sagde:
Jeg tænker regel 45*145nanowire sagde:
Så lang som muligt uden at den går igennem. Jeg ville også lime. Men meget vigtigt at det bliver rigtigt dimensioneret både med træet og antal/positioner på skruen. For mange skruer, såvel som for få, svækker konstruktionen. Få hjælp på en eller anden måde, hvis du ikke er tryg ved det. Det kan være farligt, hvis en trappe går i stykker..
Hvor mange skruer samt hvilken skrue? Tænker reglar 45*170nanowire sagde:
Så lang som muligt uden at den går igennem. Jeg ville også lime. Men meget vigtigt at det bliver korrekt dimensioneret både med træet og antal/positioner på skruen. For mange skruer, såvel som for få, svækker konstruktionen. Få hjælp på en eller anden måde, hvis du ikke er komfortabel med det. Det kan være farligt, hvis en trappe går i stykker...
6x80 skrue, passende antal. Ingen ved siden af hinanden langs fiberretningen. Muligvis er der en guide om skrueforbindelser på Svenskt trä.R RL1 sagde:
https://www.svenskttra.se/bygg-med-tra/byggande/forbandstyper/
Klik her for at svare