Hej, jeg ville have brug for at sammensætte 2 stk 7-trins vangstycken, fra en altan på ca 2,2 m, kom venligst ikke m forslag til at bygge egne da jeg har brug for en enklere løsning😫

Lime og skrue tilstrækkelig grov regel på indersiden af vangstykkene? Knapt at det bliver lettere, men lidt i hvert fald 😊

Sinka dem sammen, en såkaldt laxskaft-samling??

• Haha
KMNelhas
  • Laddar…
R RL1 sagde:
Hej, jeg ville have brug for at sammensætte 2 stk. 7-trins vangestykker fra en altan på ca. 2,2 m, kom venligst ikke med forslag til at bygge egne da jeg har brug for en enklere løsning😫
Kan man måske skrue hele længden af en bærende bjælke på ydersiden af vangestykkerne? Hvis ja, hvilken skrue skal jeg bruge?

Måske ikke den billigste løsning, men hvis du vil have en så lang trappe og bevare den åbne følelse, kan du lægge vangerne overlappende på indersiden.

• Synes
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire sagde:
Lim og skru tilstrækkelig grov regel på indersiden af vangstykkene? Næppe at det bliver nemmere men lidt i hvert fald 😊
Kan man måske skrue hele længde af en bærelinje på ydersiden af vangstykker? I så fald hvilken skrue bruger jeg?

R RL1 sagde:
Kan man måske skrue hele længde af en bærende bjælke på ydersiden af vangstykket? I så fald hvilken skrue bruger jeg?
Så lang som muligt uden at den går igennem. Jeg ville også lime. Men meget vigtigt at det bliver rigtigt dimensioneret både med træet og antal/positioner på skruen. For mange skruer, såvel som for få, svækker konstruktionen. Få hjælp på en eller anden måde, hvis du ikke er tryg ved det. Kan være farligt hvis en trappe går i stykker..

nanowire nanowire sagde:
Så lang som muligt uden at den går igennem. Jeg ville også lime. Men meget vigtigt at det bliver rigtigt dimensioneret både med træet og antal/positioner på skruen. For mange skruer, såvel som for få, svækker konstruktionen. Få hjælp på en eller anden måde, hvis du ikke er tryg ved det. Det kan være farligt, hvis en trappe går i stykker..
Jeg tænker regel 45*145

nanowire nanowire sagde:
Så lang som muligt uden at den går igennem. Jeg ville også lime. Men meget vigtigt at det bliver korrekt dimensioneret både med træet og antal/positioner på skruen. For mange skruer, såvel som for få, svækker konstruktionen. Få hjælp på en eller anden måde, hvis du ikke er komfortabel med det. Det kan være farligt, hvis en trappe går i stykker...
Hvor mange skruer samt hvilken skrue? Tænker reglar 45*170

45x145 eller 170? 😉

FredrikR FredrikR sagde:
45x145 eller 170? 😉
170 på ydersiderne og 120 i midten (for den reglen må jo gå nedad trappetrinene

nanowire nanowire sagde:
6x80 skrue, passende antal. Ingen ved siden af hinanden langs fiberretningen. Muligt at der findes en guide om skrueforbindelser på Svenskt træ.
[link]
Mener du fransk træskrue?

nanowire nanowire sagde:
6x80 skrue, passende antal. Ingen ved siden af hinanden langs fiberretningen. Muligt at der findes en guide om skrueforbindelse på Svenskt træ.
[link]
Eller mener du træskrue c4?

R RL1 sagde:
Eller mener du træskrue c4?
Ja, en træskrue til udendørs brug.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.