Jeg er ude efter lidt råd. Da jeg købte huset for ca. 17 år siden, rådede inspektøren mig om, at det nok var tid til at fuge om skorstenen. Jeg havde tænkt, at det skulle gøres i år (... bedre sent end aldrig). Men når jeg mærker på fugen, er den stabil og viser ingen tegn på at smuldre. Den har stået siden huset blev bygget i 1953, så vidt jeg ved. Bør noget gøres, eller er det bedre at lade den være?

Kiggede du indeni eller udenpå? Læg nogle billeder op af den.

Jeg troede, jeg lagde billeder op i trådstarten, men jeg er lidt uvant på forummet.

• Rødstensskorsten med delvist åben top, set fra taget med have i baggrunden.
  • Murværk med sorte mursten og en delvist synlig terrakottafarvet tagsten i baggrunden.
  • En skorsten med mørke pletter og ujævne sten ses fra oven. Ser ud til at være en del af et renoveringsprojekt eller inspektion.
  • En nærbillede af en murstensvæg med sort mørtel, der viser teksturen og samlingen mellem murstenene.
  • En skorsten lavet af mursten med tre åbninger, delvis nedbrudt, omgivet af betonstykker.
  • Murstensvæg med rødlige mursten lagt i forskudt mønster, tæt på billedet, fokus på tekstur og mørtel.
  • Murstensskorsten med betontag på rød tegltag baggrund i solskin.
  • Murstensskorsten på et rødt tegltag under en klar blå himmel.
Det var jo ingen katastrofe men en gennemgang af fugerne begynder det at blive tid til.

Fræse ud og reparere med KC-c mørtel? Hvor dybt bør jeg fræse? Fugerne som sidder nu føles ret hårde, så jeg tænker, at det er mere cement end sædvanligt (?).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.