Har revet hele økonomiafdelingen på 64kvm med indervægge, gulv og betonplade. Nu er pladen støbt og klar, havde tænkt mig at rive ned loftet og rejse nye indervægge, men støder på problemer. Loftet består af hele plader på 600x2400, men de sidder direkte mod spær, altså er der ikke nogen lægter imellem. Så er der jo risiko for, at isoleringen falder ned, hvis man fjerner pladerne.

Jeg ville gerne have fjernet loftet, så elektrikeren har lettere ved at komme til, da nogle af væggene skal flyttes. Derudover vil jeg have opsat lægter, så man har mulighed for at fastgøre både det nye loft og også kunne fastgøre indervæggene. De gamle indervægge, som har fulgt linjen med spærene, har siddet lige langs med spærene, men de skal flyttes, så man skal jo have noget at fastgøre dem i.
Hvad ville I have gjort??
Huset er et myresjöhus fra -88.

Bit i det sure æble og løft isolering, hvor det er nødvendigt :(
De nye vægge havde jeg fastgjort i kottlingar mellem tagreglerne, så må man lappe taget sammen i de delte sektioner bagefter.

Nu blev det således, at jeg fjerner en række med tagplader ad gangen og følger efter og skruer fast i glespanelen efterhånden, så isoleringen ikke falder ned på jorden. Er næsten færdig nu, men det var mere arbejde end forventet. Jeg vil fastgøre indervæggene mod glespanelen på de steder, hvor man ikke kan komme til at skrue fast i en tagstol. For det er jo trods alt 28x70 hver 30. centimeter, så det bør være tilstrækkeligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.