Hej,

Jeg har en indervæg, som jeg er ved at rive ned, men mellem den væg og en anden er der et indre loft for at skjule fjernvarmeledninger. Eftersom stålprofilerne går mod den væg, jeg skal rive ned, er jeg mistænksom over, om loftet vil kunne holde sig oppe alene på de fastgørelser, der findes. Altså profil i loftet, plademateriale, profil i det indre loft, håber det er forståeligt ud fra billedet. Eller ville man have brug for at forankre med en ophæng i stedet?

• Innertag med synlige stålskeletter og fastgørelsesdele til fjernvarmerørinstallation. Potentiel risiko for stabilitet.
Alt afhænger jo af, hvor stort loftet er samt hvor langt det er til næste fastgørelse.

350x350 cm

Er fjernvarmerørene mod en væg? Jeg ville i så fald overveje at rive loftet og bare lave en lille lokal indklædning ved rørene.

Rørene krydser næsten midt i stuen og er ca. 15 cm i diameter samt at der er 6 stk., ca. 120 cm bredde

Senest redigeret:
Så holder ikke gipspladen til at bære undertaget.
Du skal indsætte en sekundærregel og seler for at holde taget oppe.

Her er et billede af tegningen for at vise, hvordan rørene går i stuen

• Tegning viser rørsystem i et værelse. Rør og forbindelser i stregtegning vises i en plan over et opholdsområde.
Matti_75 Matti_75 sagde:
Så holder gipspladen ikke til at bære det nedsænkede loft.
Matti_75 Matti_75 sagde:
Så holder gipspladen ikke til at bære det nedsænkede loft.
Du skal indsætte en sekundærregel og seler for at støtte loftet
Altså blot installere en sekundærregel langs der, hvor væggen forsvinder? Jeg kan ikke finde det, du kalder for seler.

Det her er det jeg kalder for seler.
En byggkomponent kaldet "hængsler," med en metalstang monteret på en metalbjælke mod en sort baggrund.

Er det nok med seler kun i slutningen af taget?

Nosq Nosq sagde:
Er det nok med seler kun i slutningen på taget?
Taget hænger jo der i dag ved kun at ligge på væggen?
Så da skal du erstatte det ved at hænge taget op, før du river ned

I princippet, det er også fastgjort i sidevæggene, her er et billede af et hjørne. Tanken var at sætte regler under taget for at støtte det, rive væggen ned og derefter fastgøre seler der med et interval på måske 50 cm? Så sætte en ny plade. Fæster jeg seler direkte i taget?

• Hjørnet af et rum med metalrammer langs væggen og loftet. Bruges til at vurdere mulighed for at støtte op med regler og fastgøre hængsler.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.