Bygger hegn/plank for at afskærme en del af haven fra en anden samt undgå indsigt fra gaden. Det er 1.70 højt med lidt mellemrum mellem sprosserne 2.40 bredt, så en låge på 1.13 bred, inden der kommer et nyt stykke hegn på 1.14. Grunden til målene er, at vi tilpasser os efter gamle piller og gang. Det er 7 m ind på grunden, og naboen har givet tilladelse til, at vi bruger hans garage til en af stolperne. Nu til mit spørgsmål. Jeg har søgt info omkring, hvordan vi bedst laver lågen og tror, vi har fundet et godt fundament. Ramme med forstærkede hjørner, hængsler der rækker to tredjedele af lågen. Men skal der være et skråtstivere som et z eller n, og hvorfor? Nogle andre tips?

• Stakitbyggeri i haven med træplader mellem gule teglvægge. En trailer og hus i baggrunden, planlægning af havelåge pågår ved siden af.
Det afhænger af, om dine grindspjæl sidder horisontalt eller vertikalt.

• Synes
Marie106
  • Laddar…
Jeg ville sige fra det øverste frie hjørne ned mod hængslet for at optage belastninger.

• Synes
Marie106
  • Laddar…
Rickard.
Skal porten ligne hegnet, ville jeg have bygget en ramme med en diagonal ifølge Roberts beskrivelse. Så om du vil kalde det Z eller N, er vel lidt op til enhver.

• Synes
Marie106
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken sagde:
Det kommer an på om dine lågeplanker sidder horisontalt eller vertikalt.
De skal være liggende som hegnet

Så siger jeg som Rickard.ag. Ramme eller i hvert fald to stående og en stræber skråt over.

• Synes
Marie106
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.