Hej!

Bygger adskillende vægge i isoleret og opvarmet fritstående bygning/garage, hvor det på den ene side af væggen bliver opbevaring/værksted og på den anden side et gæsteværelse/kontor. 45*70 reglar med cc 450. Det bliver OSB inderst med enkelgips udenpå mest for lydisolering. Mit spørgsmål her er, om jeg behøver at sætte gips på siden mod opbevaringsdelen? I dette rum er lydisolering ikke det vigtigste. Stabilitet og fastgørelse for garderober/hylder får jeg jo i OSB-pladen. Siden mod gæsteværelses-/kontorsdelen tænker jeg at gipse udenpå OSB.

Ejendommen ligger ganske adskilt uden forstyrrende lyd fra f.eks. trafik, så ekstra lydisolering er ikke vigtigt (det handler jo om indre vægge).

Forslag?

• Byggeri af vægstruktur med trærammer i et garage/bygning, med opbevaringskasser og værktøj i baggrunden på hylder.
Nej. Gipsen opfylder visse funktioner. Det gør det lettere at få en pæn jævn overflade at male eller tapetsere. Det bevæger sig ikke, så revner opstår ikke lige så let i maling og tapet. Det mindsker risikoen for brandspridning. Det lydisolerer i vis udstrækning.

Så ser du ikke noget behov for nogen af de egenskaber til skuret, behøves gips heller ikke. Jeg har haft mange skure gennem årene, der kun havde OSB eller krydsfiner som vægge.

• Synes
hapazard og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.