Planlægger køb af vægplader, men så bliver jeg i tvivl om, hvilken højde jeg skal vælge..
jeg har 245 fra grundgulvet og op til taget bjælkerne (hvad de nu kaldes)...
Men så kommer der jo lægter og indvendigt loft... gipsen er 13mm... men hvis man snyder lidt kan jeg jo måle på loftdåsen, den er typisk 4,5cm høj...
245- 4,5cm... okay så sagde det jo sig selv så at 240 bliver passende
men det er mere tricky med pladerne til ydervæggene, de går en smule ned under grundgulvet, sig 246...
Men jeg ved ikke, skal man købe 250 plader og skære dem af, eller 240 og måske ikke sætte dem helt ned mod gulvet?
jeg har 245 fra grundgulvet og op til taget bjælkerne (hvad de nu kaldes)...
Men så kommer der jo lægter og indvendigt loft... gipsen er 13mm... men hvis man snyder lidt kan jeg jo måle på loftdåsen, den er typisk 4,5cm høj...
245- 4,5cm... okay så sagde det jo sig selv så at 240 bliver passende
men det er mere tricky med pladerne til ydervæggene, de går en smule ned under grundgulvet, sig 246...
Men jeg ved ikke, skal man købe 250 plader og skære dem af, eller 240 og måske ikke sætte dem helt ned mod gulvet?
Hej igen.
Vi havde jo en lille diskussion tidligere om i hvilken rækkefølge du skulle gøre, væg eller loft først.
Jeg anbefalede jo loftet først.
Nu når du er kommet så langt som du har gjort, så overvej gerne nu når du står i byggeriet hvilket der er nemmest.
For banker du loftet nu, så kan du bare støde pladerne op imod, tager du væggene først så skal du skære alle loftplader.
Vi havde jo en lille diskussion tidligere om i hvilken rækkefølge du skulle gøre, væg eller loft først.
Jeg anbefalede jo loftet først.
Nu når du er kommet så langt som du har gjort, så overvej gerne nu når du står i byggeriet hvilket der er nemmest.
For banker du loftet nu, så kan du bare støde pladerne op imod, tager du væggene først så skal du skære alle loftplader.
Det spiller nok ingen større rolle. At skære bunden af en plade går på 3 røde sekunder.
Det er bare at lægge pladen fladt og trække med kniven mod en retskive eller lignende.
Men det går jo hurtigere, hvis man ikke behøver at skære bunden.
Det er bare at lægge pladen fladt og trække med kniven mod en retskive eller lignende.
Men det går jo hurtigere, hvis man ikke behøver at skære bunden.
Oki. Men skulle du have gips i loftet? I sådanne tilfælde spiller det jo ingen rolle, men selvom du bærer det ind, har du noget at stå på, når du laver loftet.Yrrol sagde:
Klik her for at svare