SueCia sagde:
[bild]

Nu er pladen støbt, at det ser amatøragtigt ud behøver jeg ikke høre ;) Overfladen hælder i det mindste for det meste mod brønden.

Det jeg tænker på nu er, hvordan jeg bygger den ydre af væggene jeg skal støbe imod, den indre er jo let, 3st OSB-plader med lidt reglar som støtte, no problems. Så når jeg skal bygge den ydre, tænkte jeg at sætte OSB-pladen helt ned mod frigoliten og så tæt mod betonen, men hvordan sikrer jeg, at afstanden bliver korrekt hele vejen uden at kunne sætte nogle gennemgående afstandsstykker?
Jeg synes, det ser ret godt ud - det skal blive spændende at følge fortsættelsen
:)
/K

S
Nu er væggene støbt, ZNlMgC1.jpg
Jeg har dog armeret forkert, har armeret med stående opadvente U som jeg har bunnet i armeringsjernene som stikker op af pladen, jeg forstår nu bagefter at jeg skulle have armeret med liggende U.

Ser jo rigtig godt ud :)

Og det er rigtigt om armeringen, men det skal ikke være nogen fare i dit tilfælde - det er ingen store belastninger, vi taler om her. Hvis man skal være efterklok, så er det bedste at trække de armeringsstål op, som du stoppede ned i kanten til nogle cm under færdig mur og derefter forbinde disse med horisontale U'er, så der dannes et gittermønster på ca. 10-15x10-15 cm.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
S
mexitegel sagde:
Ser jo rigtig godt ud :)

Og det er rigtigt om armeringen, men det skal ikke være nogen fare i dit tilfælde - det er ingen store belastninger vi taler om her. Hvis man skal være efterklok, så er det bedste at trække de armeringsstænger op, som du stoppede ned i kanten til nogle cm under færdig mur og derefter forbinde disse med horisontale U'er, så det danner et gittermønster på c:a 10-15x10-15 cm
Ahh, det er præcis sådan, jeg indser, at jeg burde have gjort, men jeg håber, at det holder alligevel, det var aldeles for træls at arbejde med det her... :P

SueCia sagde:
Nu er væggene støbt, [bild]
Jeg har dog armeret forkert, har armeret med stående omvendte U som jeg har najat i armeringsjernene, der stikker op af pladen, jeg forstår nu i eftertiden, at jeg skulle have armeret med liggende U.
Godt gået og flot støbt!

SueCia sagde:
Nu er væggene støbt, [bild]
Jeg har dog armeret forkert, har armeret med stående omvendte U som jeg har najat i armeringsjernene der stikker op af pladen, jeg forstår nu i efterhånd at jeg skulle have armeret med liggende U.
Ser godt ud! Armeringen burde ikke være kritisk i denne applikation...

Uden på væggene i kassunen vil du lægge en form for platonmåtte eller lignende for at undgå fugtproblemer i den konstruktion senere?

/K

S
Der vil være singel nærmest decimeternes afstand fra kasunen, det burde vel være tilstrækkeligt som fugtbeskyttelse, ikke? At købe en platonmatte til 800 kroner er ikke aktuelt :S

SueCia sagde:
Det vil være singel nærmeste decimeter fra kasunen, burde vel være nok som fugtbeskyttelse eller? At købe en platonmåtte til 800 kroner er ikke aktuelt :S
Du kunne måske køre lidt old-school og male med koldasfalt eller noget lignende? Singel nærmest er godt, og nok en forudsætning, men man vil vel undgå, at betonen suger fugt op alligevel - frigolitisolering kunne måske også fungere, sammen med en lille plastkant øverst, så regnvand ikke trænger ned imellem?

/K

S
Nu er det klart!
Forbilleder:
9zAPCX1.jpg
okI427P.jpg

Efterbilleder:
7MhtxgT.jpg
7kMT9g3.jpg

Jeg sked på at fugtsikre ydersiden på kasunen, det får bære eller briste, et lag makadam bryder i det mindste den kapillære effekt fra jorden.

• Synes
hampasnöret og 2 andre
  • Laddar…
T
Blev jo kanon! Godt klaret!

Flot. Godt klaret - ser rigtig godt ud!
Meget mere professionelt end "dippen", der var før :)

/K

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.