Hej,
Bygger et nyt præfabrikeret hus, hvor vi har et 1,5 kvm stort spisekammer i køkkenet.
Det vil blive kølet med frikøl året rundt til cirka 15-18 grader.
Indervægskonstruktionen i huset er gips, spånplade, 45mm uldisolering paroc 1303, spånplade, gips.
Behøver jeg en dampspærre i denne konstruktion? Hvor skal jeg i så fald placere den? Mellem isoleringen og spånpladen på den varme side?
Bygger et nyt præfabrikeret hus, hvor vi har et 1,5 kvm stort spisekammer i køkkenet.
Det vil blive kølet med frikøl året rundt til cirka 15-18 grader.
Indervægskonstruktionen i huset er gips, spånplade, 45mm uldisolering paroc 1303, spånplade, gips.
Behøver jeg en dampspærre i denne konstruktion? Hvor skal jeg i så fald placere den? Mellem isoleringen og spånpladen på den varme side?
Hej,MissPettersson sagde:Hej,
Bygger et nyt præfabrikeret hus, hvor vi har et 1,5 m² stort spisekammer i køkkenet.
Det vil blive kølet med frikøling året rundt til omkring 15-18 grader.
Indervægskonstruktionen i huset er gips, spånplade, 45 mm uldisolering paroc 1303, spånplade, gips.
Nej, du behøver ingen dampspærre, der er ingen grund til det. Hvis du havde kølet mere (typ, køleskabstemperatur), så havde det eventuelt været fornuftigt, dampspærren skulle i så fald sidde på ydersiden af spisekammeret (indenfor spånpladen mod resten af huset). Dette havde dog også krævet en helt tætsluttende dør osv., ellers havde det været meningsløst.
Ok! Havde en anelse om, at det var lidt overkill! Tak for hjælpen!
Klik her for at svare