Hej!
Jeg er i gang med at sætte OSB plader op som indervægge i vores skur. På indersiden følger loftet tagets hældning.
Mit spørgsmål er, hvordan skærer I jeres plader for at få en pæn samling mellem det skrå loft og væggen.
Måler I højden i starten og slutningen, tegner en streg mellem punkterne og saver? Jeg synes selv, at det bliver lidt sløjt, en fejl på nogle få millimeter giver et dårligt slutresultat.
Overvejede, om man måske skulle holde pladen op mod loftet, tage et vaterpas og tegne en horisontal streg, som man så parallelt forskyder. Måske besværligt?
Findes der måske et snedkertrick, som I andre ligger inde med, som kan gøre livet lettere?
Jeg er i gang med at sætte OSB plader op som indervægge i vores skur. På indersiden følger loftet tagets hældning.
Mit spørgsmål er, hvordan skærer I jeres plader for at få en pæn samling mellem det skrå loft og væggen.
Måler I højden i starten og slutningen, tegner en streg mellem punkterne og saver? Jeg synes selv, at det bliver lidt sløjt, en fejl på nogle få millimeter giver et dårligt slutresultat.
Overvejede, om man måske skulle holde pladen op mod loftet, tage et vaterpas og tegne en horisontal streg, som man så parallelt forskyder. Måske besværligt?
Findes der måske et snedkertrick, som I andre ligger inde med, som kan gøre livet lettere?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Mäter også hörnerne mellem punkterne.theswede78 sagde:Hej!
Håller på att sätta upp OSB skivor som innerväggar i vårt förråd. På insidan föjer innertaket yttertakets lutning.
Min fråga är hur snekapar ni era skivor för at få snygg skarv mellan lutende tag og væg.
Mäter højden ved början og slutet, river en streg mellem punkterne og saver? Synes selv at det bliver sådär, en miss på nogle millimeter giver et dårligt slutresultat.
Overvejede om man måske skulle holde skiven op mod taget, tage ett vaterpas og rive en horisontal streg som man så parallellförflyttar. Måske omstændigt?
Findes måske noen snickartips som I andre ligger inde på, som kan gør livet enklere.
Mät noggrannere end inden så bliver det jo bedre.
Klik her for at svare