4,625 læst ·
26 svar
5k læst
26 svar
Skæv indvendig væg i sten!
Skal du have vægskabe og et højskab ved siden af bordpladen, kan man jo nøjes med at sætte en plade op, der dækker den del, der er synlig? Er jo ikke noget større område i det tilfælde.
du har en pointe men en bordplade som er lige ca. 2,5m og så de sidste 1,5m bliver ca. 5 cm bredere vil sandsynligvis se mærkeligt ud… Men jeg skal faktisk tage et kig og overveje OM det kan være en løsning. Luft bag bænkskabene spiller ikke nogen rolle…C cpalm sagde:
Den er muret med hård puds.. også en interessant idé men pladen kommer over vindueskarmen så det bliver nok skævt. Vinduet er så lavt, at der bliver en niche bag bænkskabene.M myrstack sagde:
Den hurtige måde ville så være at sætte kileformede reglar og gips ud. Ulempen er, at det vil være svært at få en overgang mellem den pudsede del og hvor den udforskede del begynder uden revner, i betragtning af at de to materialer bevæger sig forskelligt. I en sådan løsning bør man anvende microlit eller lignende over hele væggen.
En anden løsning er naturligvis at pudse ud med f.eks. gips. Den nødvendige tykkelse gør sandsynligvis, at man må være lidt kreativ, og en mulighed er fx at tage en del af det overskydende volumen ved først at lime tynde letbetonplader op, så pudslaget bliver acceptabelt tyndt. Uanset hvad, skal denne del af væggen slibes ren, så der er god vedhæftning til underlaget.
Kan du få bordpladen i et helt stykke? Hvis de alligevel skal lave en samling, og det tilfældigvis er ved den del, der bliver dybere, er det ikke umuligt, at den del af bordpladen, der bliver bredere, ikke bliver så meget dyrere. Hvis alt er i ét stykke, vil jeg dog gætte på, at det bliver dyrt.
En anden løsning er naturligvis at pudse ud med f.eks. gips. Den nødvendige tykkelse gør sandsynligvis, at man må være lidt kreativ, og en mulighed er fx at tage en del af det overskydende volumen ved først at lime tynde letbetonplader op, så pudslaget bliver acceptabelt tyndt. Uanset hvad, skal denne del af væggen slibes ren, så der er god vedhæftning til underlaget.
Kan du få bordpladen i et helt stykke? Hvis de alligevel skal lave en samling, og det tilfældigvis er ved den del, der bliver dybere, er det ikke umuligt, at den del af bordpladen, der bliver bredere, ikke bliver så meget dyrere. Hvis alt er i ét stykke, vil jeg dog gætte på, at det bliver dyrt.
Jeg tror du bekymrer dig unødvendigt. Så er det klart, at man ser det man vil se. Er man ude efter et "klinisk" look med perfekte overflader og vinkler, kan det måske forstyrre indtrykket. Ellers handler det mere om at lykkes med en flot indpasning mod overfladerne, og sådan en ting kan endda blive en sjov detalje.Dr Benz sagde:
Hvad er i ude efter for "stil" på resultatet?
jeg tror, at det bedste ville være at bygge en væg med kileformede reglar. På en eller anden måde. Må give denne væg lidt ekstra kærlighed.M myrstack sagde:Den hurtige måde burde da være at sætte kileformede reglar og gipse ud. Ulempen er, at det vil være svært at få en overgang mellem den pudsede del og der, hvor den udreglede del begynder, uden revner med tanke på, at de to materialer bevæger sig forskelligt. I en sådan løsning bør man køre microlit eller lignende over hele væggen.
en anden løsning er selvfølgelig at pudse ud med fx gipsmørtel. Tykkelsen, der skal til, gør, at man sandsynligvis skal være lidt kreativ, og en variant er fx at optage en del af rumfanget, der skal fjernes, ved først at lime tynde letbetonplader op, så pudslaget bliver acceptabelt tyndt. Uanset hvad, skal denne del af væggen slibes ren, så der er god vedhæftning mod underlaget.
kan du få bordpladen i et helt stykke? Hvis de alligevel skal lave en samling, og den tilfældigvis havner mod den del, der bliver dybere, er det jo ikke umuligt, at den del af bordpladen, der bliver bredere, ikke bliver ekstremt meget dyrere. Hvis alt er i et stykke, ville jeg dog gætte på, at det bliver dyrt
huset er et byhus dateret ca. 1850. Næsten alt vil blive lavet om. Det bliver jo moderniseret, men jeg vil stadig skabe en følelse af 1800-tallet. Huset er jo lidt skævt og vind, hvilket er hele charmen. Men netop med en så stor åbning mod bordpladen vil jeg alligevel ikke have, at det ses for meget. Dvs. at bygge lidt af "charmen" væk for at det skal se fornuftigt ud, har jeg ikke noget problem med.
nej ikke klinisk. Vi elsker skøre vinkler og kroge. MEN en så skæv væg som der er tale om, bliver lidt for meget… når det stikker af for meget, er det ikke lige så charmerende. Bordpladens rethed trumfer væggen i dette tilfælde.C cpalm sagde:Jeg tror du bekymrer dig unødigt. Så er det klart, at man ser det, man vil se. Hvis man er ude efter et "klinisk" look med perfekte overflader og vinkler, kan det måske forstyrre indtrykket. Ellers handler det mere om at lykkes med en flot tilpasning mod overfladerne, og sådan en ting kan endda blive en sjov detalje.
Hvad er I ude efter for "stil" på resultatet?
Havde det været en væg i en stue, havde vi sandsynligvis ikke bekymret os om det.
Hvordan ville det føles, hvis du satte en målskåret planke mellem bordpladen og væggen, naturligvis på begge sider af vinduet? Med en flot ådring og kontrasterende farve tror jeg, at det kan blive et spændende og dekorativt indslag af håndværkskunst...
Klik her for at svare