10,430 læst ·
24 svar
10k læst
24 svar
Skære parket rundt om væggene
Godt tip. Den ser ud til at være meget smal på siden.Needas sagde:
Kan man justere skæredybden? Jeg mener, jeg vil kun save klikgulvet, som er 17 mm, ikke spånpladen under.
Jeg lejede en maskine, der var lavet netop til det. En slags håndsav med forsænket skrue og klinge beskyttelse, der sluttede i niveau med klingen. Med en 3 mm klinge kunne man skære 5 mm langs en væg.
Men det er nok 20 år siden.
Men det er nok 20 år siden.
Er det her egentlig det rigtige tidspunkt at save? Saver man når gulvet har svulmet, vil revnen jo blive endnu større, så risikoen er der for, at ikke engang 15mm lister dækker derefter...
Bør man ikke gøre det, når gulvet er mindst, typisk i januar/februar?
Bør man ikke gøre det, når gulvet er mindst, typisk i januar/februar?
Nu er det blevet koldere sammenlignet med i September, og gulvet lyder slet ikke som det gjorde for et par måneder siden. Så tror jeg, at gulvet har krympet tilstrækkeligt. Det krymper måske en anelse mere. Jeg har 15 mm sokler. De dækker 12 mm.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,157 indlæg
Vi har jo let mindst 10 procentpoint lavere rel. luftfugtighed inde, hvis det er -20 grader ude sammenlignet med, hvordan det er lige nu. Det ville jeg så tro påvirker gulvet. Det bedste er vel egentlig at vente til næste sensommer, så man tydeligt ser, hvor det går imod et sted.
Klik her for at svare