Hej!
Usikker på om jeg er inden for det rigtige emne nu, men jeg gør et forsøg....
Vi havde tænkt at bygge en tv/stereo-bænk af bordplader og leca blokke....
Kan man save i leca-blokke, så man får pæne kanter uden at de "smuldrer"? (både i længden og bredden) Hvilken type sav er i så fald bedst?
Taknemmelig for tips, råd og forslag
Usikker på om jeg er inden for det rigtige emne nu, men jeg gør et forsøg....
Vi havde tænkt at bygge en tv/stereo-bænk af bordplader og leca blokke....
Kan man save i leca-blokke, så man får pæne kanter uden at de "smuldrer"? (både i længden og bredden) Hvilken type sav er i så fald bedst?
Taknemmelig for tips, råd og forslag
ja det findes kan dog ikke navnet på det, kan lejes på en maskinudlejningsfirma ofte,,,
Ellers kan jeg forestille mig at hvis du har en kap/geringssav model med overliggende motor og klinge så kan du sætte i en stenklinge og så kappe som du vil,,,, ellers går det hvis du er sikker på hånden at bruge en vinkelsliber med stenklinge på....
Ellers kan jeg forestille mig at hvis du har en kap/geringssav model med overliggende motor og klinge så kan du sætte i en stenklinge og så kappe som du vil,,,, ellers går det hvis du er sikker på hånden at bruge en vinkelsliber med stenklinge på....
Går fint med en almindelig fuksvans til nogle få blokke, saven bliver naturligvis ødelagt, så køb noget billigt!
Der findes også specielle Lecasave både manuelt/maskinelt, men det er dyrt og næppe dine behov lige nu!
Alligatoren spiser Leca:
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/murning/murning_7.jpg
Der findes også specielle Lecasave både manuelt/maskinelt, men det er dyrt og næppe dine behov lige nu!
Alligatoren spiser Leca:
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/murning/murning_7.jpg
Jeg skar mine med rondel og almindelig kapskive for metal. Så tog jeg en stor flad skruetrækker og slog ned, indtil blokken revnede. Husk at skære rundt om hele blokken, så den sprækker korrekt. Jeg brugte en almindelig lille 125mm rondel, det ville nok gå meget bedre med en større. Det blev lidt "kiksagtigt" i midten, hvor blokken sprækker, men jeg vendte den side bagud, efter jeg havde malet blokkene hvide.
Klik her for at svare