Hej!
Hvad pokker skal man bruge for at save i lecablokke (også kaldet letklinkerblokke)?
"En gammel brugt fukssvans" hørte jeg et sted, men efter at have savet gennem en 19x19 blok to gange har jeg ingen tænder tilbage overhovedet på mine to gamle brugte fukssvanse. Så hvad gør man? Desuden vil jeg nok have en ordentlig gang ømhed i morgen, for det niver som bare pokker...
Hvad pokker skal man bruge for at save i lecablokke (også kaldet letklinkerblokke)?
"En gammel brugt fukssvans" hørte jeg et sted, men efter at have savet gennem en 19x19 blok to gange har jeg ingen tænder tilbage overhovedet på mine to gamle brugte fukssvanse. Så hvad gør man? Desuden vil jeg nok have en ordentlig gang ømhed i morgen, for det niver som bare pokker...
Vinkelsliber med coromantklinge tager al sten/tegel, ellers koster et "sten"savklinge til bajonetsaven ca 150:- . Bruger selv en gammel kløvesav med klinger fra co,jula billigt og ok at anvende man støver en del samt har jeg visir pga stensprøjt nogle gange....
"byggare"
"byggare"
De gange jeg murede med leca (en stald og et lager, så det blev ret mange sten) så lejede vi en, hvis jeg husker navnet korrekt, alligatorsav. Som at skære smør med en varm kniv (ok næsten iaf
) og klinger holder relativt længe. Lejen for saven er minimal, men klinger kan koste en del.
En sådan her tror jeg det var (måske ikke præcis den model, sandsynligvis en generation ældre da det var en lej maskine).
En sådan her tror jeg det var (måske ikke præcis den model, sandsynligvis en generation ældre da det var en lej maskine).
Senest redigeret:
Tænk på, at det skal være blade med hårdmetaltænder påloddet, ellers er det ingen idé at købe dyre blade.cheetah1 sagde:
Jeg kørte med økse. Knacka en skåre, brotanvisning, hvor blokkene skal kappes, så en ordentlig hug og til sidst lidt pudsning med øksen.
Men når nogle allerede murede blokke skulle kappes ville jeg ikke risikere at de skulle revne helt forkert, så der blev det Biltema billige tigersavblade som rakte til 2-3 kap inden tænderne helt forsvandt. Men det var jo bare 4 kap det gjaldt, så ..
Her byder Maxit på nogle forslag:
http://www.maxit.se/2156
Motorsav med hårdmetalkæde er jo sagen.
Klik her for at svare