Har du laminatsiden op eller ned når du saver?

Hvorfor ikke sætte en firkantprofil 22*22mm på højkant og undgå gering på 45 grader, skær i stedet 90 med profilerede eller lige stående hjørner, måske i en farve der bryder med laminatet.

• Synes
JohanLun
  • Laddar…
Oj her blev mange tips og hjælp. Tak for det!
KOW. Det skal være flawless! Ikke så sjovt, når man kravler rundt på gulvet i fuldskab og opdager, at alle de skide sokler har afskalninger. Det kan jo slå enhver fest ihjel ;)

Jeg er nu i tvivl om jeg virkelig skal gerer. Ikke fordi jeg tror, at nogen vil sidde med sko ved køkkenøen, men selv uden sko kan hjørnet nok blive skadet. Jeg er enig i, at det virker til at blive et meget følsomt område.
Dog er jeg mest nervøs nu for, at geren garanteret vil gabe. Da soklen sidder kun med sokelbeslag, som man trykker fast i sokelbenene. Og det er endnu værre end en afskalning.
En form for liste er måske vejen at gå...
Selvom jeg ikke er så ivrig efter at have den i en anden farve. Smältlist i den laminering ser det ikke ud til, at køkkenleverandøren har.

Soklen har laminering på alle sider undtagen på kortenderne. Overvejer, om man skulle fjerne lamineringen på kanterne af min spildebit og lime fast på kortenderne.
Og lave 90 graders hjørner i stedet.

Senest redigeret:
En katalogbillede af vores køkkenø. Ser ud til at være geret.

Køkkenø i katalogstil med gråt træ og hvid overflade, ledsaget af høje taburetter og moderne indretning.

J
TotalControl sagde:
En katalog billede af vores køkkenø. Ser ud til at være gerad.

[billede]
eller photoshoppet / computergenereret? ;)

• Synes
cpalm
  • Laddar…
P
TotalControl sagde:
.....
Soklen har laminering på alle sider undtagen på kortenderne. Overvejer om man skal kunne pille lamineringen af kanterne på min restbit og lime fast på kortenderne.
Og køre 90 hjørner i stedet.
Det er ikke sådan, at de sælger laminatstykker, der kan varmes på?
Til og med IKEA har jo så

Jeg har besluttet mig for at gera. Billede af resultatet kommer i morgen. Testede offer tricket. Blev et godt snit.

• Synes
xibeca
  • Laddar…
P
Hvordan gik det?

Ah undskyld glemte at følge op. Jeg gerede ifølge offertricket og det blev meget godt. Var en del måling og trickeri at få den helt uden sprække/glipa. Men så under plasten i kasserne lå der selvfølgelig en sokkelende med laminering rundt om :) Så det var bare at smide den op efter jeg kappede bort geren... Men offertricket var forfærdeligt godt tip for at undgå urflisning! Så tak for den.

Billede
Gulv lavet af lyse trægulvbrædder ved siden af en træstruktur og hvide stolben.

• Synes
PappasHammare
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.