Jeg skal til at lægge klinker i gangen, 33x33 fliser.
Jeg har brug for at skære en del på længden og har lånt naboens fliseskærer. En af dem man trækker henover og derefter knækker til.
Da jeg er helt ny på dette, prøvede jeg først på en 20x20 klinkeflise, som jeg har liggende i badeværelset, og det gik rigtig godt. Et skær og knæk, så blev det fint skåret.
Men når jeg så tager min større flise, 33x33, er jeg nødt til at trykke betydeligt hårdere og skære 2 gange. Desuden blev flisen ikke godt knækket.
Den første flise sprækkede jeg helt på alle leder og kanter, den anden flise blev ikke helt skåret.
Behøver jeg at have en anden type fliseskærer, eller er det bare et dårligt skærblad på den, jeg har lånt?
Jeg talte med Maskinhjælp, hvor man kan leje fliseskærere og forklarede mit problem, og de fortalte, at visse fliser er betydeligt hårdere og kræver en maskine i stedet for manuel skæring.
Passer det?
Jeg har brug for at skære en del på længden og har lånt naboens fliseskærer. En af dem man trækker henover og derefter knækker til.
Da jeg er helt ny på dette, prøvede jeg først på en 20x20 klinkeflise, som jeg har liggende i badeværelset, og det gik rigtig godt. Et skær og knæk, så blev det fint skåret.
Men når jeg så tager min større flise, 33x33, er jeg nødt til at trykke betydeligt hårdere og skære 2 gange. Desuden blev flisen ikke godt knækket.
Den første flise sprækkede jeg helt på alle leder og kanter, den anden flise blev ikke helt skåret.
Behøver jeg at have en anden type fliseskærer, eller er det bare et dårligt skærblad på den, jeg har lånt?
Jeg talte med Maskinhjælp, hvor man kan leje fliseskærere og forklarede mit problem, og de fortalte, at visse fliser er betydeligt hårdere og kræver en maskine i stedet for manuel skæring.
Passer det?
Findes visse mærker, der næsten er håbløst HÅRDE
Vigen på Biltema?
Jeg lånte en billig kap af en ven, blev utroligt fine snit. Let at lave udskæringer til hjørner og sådan også, hvis man støder på det. Var dog en frygtelig svineri, sprøjtede vand overalt og måtte fylde op ofte i badet. Men jeg holdt til udenfor, så den eneste der led var mig. Beskyttelsesbriller er et must! Men det var let at skære, var næsten som at skære smør. Næsten...
Jeg vidste ikke, at de har flere modeller, men denne købte jeg: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel...h-klinkerkapar/Elektrisk-kakelkap-2000019141/Trollskidan sagde:
Klik her for at svare
