Jeg skal lave en gennemføring til køkkenets emhættens aftrækskanal (d160+brandisolering) mellem etage 1 & 2. Desværre sidder en bjælke præcis i vejen (kan ikke lave gennemføringen længere inde i rummet). Er det bare at give op, eller kan man sætte reglar ifølge rød markering og så save den i midten væk?

(brættet i midten - mellem ca. 7-15 cm på tommestokken - er 25mm tykt, så jeg antager, at det ikke har nogen kritisk funktion, men sig endelig til, hvis jeg tænker forkert)

Tak!

• Udskæring i gulv med bjælker og målebånd; rød og blå markering viser mulige placeringer for støttebjælker i forbindelse med køkkenventilationsprojekt.
alexander___ alexander___ sagde:
Jeg skal lave en gennemføring til køkkenviftens imkanal (d160+brandisolering) mellem etage 1 & 2. Desværre sidder en bjælke lige i vejen (kan ikke lave gennemføringen længere ind i rummet). Er det bare at give op, eller kan man sætte regler i henhold til rød markering og så save af den, der er i midten?

(brættet i midten - mellem ca. 7-15 cm på tommestokken - er 25mm tyk, så antager, at det ikke har nogen kritisk funktion, men sig gerne til, hvis jeg tænker forkert)

Tak!
Så dette nu, og billede 2 er præcis det, jeg vil gøre. Lyder dog mærkeligt, at det er 180cm og større åbninger, der bør regnes på.

https://www.traguiden.se/planering/...us---generellt/oppningar-i-trakonstruktioner/

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.