Har sat næsten al mosaik i køkkenet, men har dog fire ark tilbage, der skal skæres. Det er glasmosaik, 20x20 mm, og jeg skal skære en række på midten, da det ellers ikke kan være der. Prøvede med en stor fliseskærer, men det gik ikke.

Har en elektrisk skærer med diamantklinge med, men går det? Mosaikken sidder jo på netark, og desuden vil skår måske flyve rundt.

Hvad er den bedste måde? En papegøjetang virker vel heller ikke, vel? (som er til fliser) Det behøver ikke at blive helt lige, eftersom det er den afsluttende række, så der kommer jo en streng silikone med.

Taknemmelig for alle svar!
 
Tyresö
Du kan måske prøve med en kakeltang.

images

Den findes i alle mulige fabrikater og prisklasser.
 
jeg og murere som jeg har set arbejde med glasmosiak bruger almindelige fliseskærere, ganske vist ikke noget billigt lort men der er ingen problemer med en billigere skærer, helt sikkert kan nogle mosaikstykker revne og gå i stykker men så er det bare at skære flere
 
Jeg er ikke professionel, brugte flisetang og det sprækkede nogle stykker med den også, så jeg undrer om der findes en virkelig god metode? især hvis man er uerfaren.
Den bedste metode er måske at afslutte med en træliste? eller noget andet i samme stil dvs. ikke sprække glasmosaik.
 
sidst jeg satte glasmosaik brugte jeg som sagt fliseskærer, men så er papegøjetangen også et rigtig godt værktøj til mosaik, men det kræver lidt teknik
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.