Hej.
Jeg har bestilt en gummimåtte til en arbejdsbænk og undrer mig over, om der er nogen, der har en god idé til, hvordan man deler den i mindre dele?
At skære med kniv går jo næppe i en sej, tyk gummimåtte?
Tips til fastgørelse modtages også med tak? Skrue eller lime med en slags 2-komponentlim?
mvh /H
Jeg har bestilt en gummimåtte til en arbejdsbænk og undrer mig over, om der er nogen, der har en god idé til, hvordan man deler den i mindre dele?
At skære med kniv går jo næppe i en sej, tyk gummimåtte?
Tips til fastgørelse modtages også med tak? Skrue eller lime med en slags 2-komponentlim?
mvh /H
Det jeg har set er at enten lægge en afstand under og over, typisk klemme måtten mellem to regler og derefter save med en hobbykniv. Eller bare lægge måtten på en finérplade eller lignende og bruge en metal lineal eller regel og så skære gentagne gange med hobbykniv.
Stiksav vil vel lave en ret grim kant?
Stiksav vil vel lave en ret grim kant?
Med et kraftigt blad fungerer det nok ret godt (hvis man er forsigtig). Jeg ville dog have brugt en dykksav.tensiden sagde:
Det jeg har set, er at enten lægge en afstandsstykke under og over, typisk klemme tæppet mellem to regler og derefter skære med et hobbykniv. Eller bare lægge tæppet på en krydsfinér eller lignende og bruge en metal lineal eller regel og så skære op gentagne gange med hobbykniv.
Stiksav laver vel en ret grim kant?![]()
Bedste svar
12 mm staldmåtte har jeg skåret med en god brydekniv. Man skal skære flere snit, og med lidt olie binder bladet ikke mod gummimåtten. Det hjælper, hvis man lægger måtten på en plade og skærer langs med kanten, for så åbner snittet sig, og man kan desuden skære gennem måtten, når man først er kommet så langt.
Præcis sådan gjorde jeg, det gik som smurt!!Z z_bumbi sagde:
Så en skarp hobbykniv (typisk Stanley Fatmax eller lignende) skærer en hård gummimåtte uden problemer (hvis nogen flere har samme overvejelser)
Klik her for at svare