Hej forumet!

Er ny her og tænkte bede jer om jeres meninger om nogle overvejelser, jeg har. Det er sådan, at min kone og jeg skal forsøge at renovere vores trappe, som går fra entréplanet ned til kælderen. På entréplanet har vi en sektion med espalier, som går fra gulvet op til loftet. Vi overvejer lidt, om man måske kan skære den ned og lave et gelænder. Og så beklæde det med hvid liggende panel i stedet og selvfølgelig lave en form for håndliste på den. Er helt sikker på, at den ikke er bærende, da når man rykker lidt på espalieren, så sidder den ret løst. De eneste pinde, der sidder hårdt, er dem, som håndlisten ned ad trappen er skruet mod. Det er netop her, mine bekymringer kommer ind, da håndlisten i trappen støtter på espalieren, så man skal forsøge at få en stabil konstruktion, når de ikke længere går op mod loftet. Kan man måske i stedet skrue en række vinkeljern ned på espalieren i gulvet for at det skal fixere ordentligt, eller hvad tror I? Har I nogle forslag? Skal forsøge at lægge et billede ind, så I forstår lidt bedre.
/Markus
Træspaljé ved trappeopgang, strækker sig fra gulv til loft, løs konstruktion, overvejes erstattet med hvid panel og gelænder.

S
sats på vinkeljern i hvert fald i hver anden "spjæld".
lim panelet så det bliver jo mere stabilt

Gerne også beholde stolpen længst ude for mere støtte

Har overvejet det også. Synd rent æstetisk at skulle beholde en pind. Men sikkerhedsmæssigt er det nok ret smart. Vetefan om man kan få det helt stabilt med kun at støtte op nedefra. Hmm

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.