Usikker på hvilket forum dette passer i, men er der nogen, der har prøvet/erfaring med at afkorte Elfa (eller Pelly/Lundbergs) trådhylder, så de bliver smallere? Vil jo først og fremmest have pæne snit, så vinkelsliber jeg væk. ;)
Tips/idéer modtages!

Hvordan ser hylderne ud?
Er det dybden eller længden, der er forkert?

Måske bidetang og fil!

Protte

Jeg har kappet i længden. Brugte stiksav med metalsavklinge. I mit tilfælde ses enden ikke, det er inde i et skab.

Hvis det er længden (bredden), der skal forkortes, så går det fint med en nedstrygerklinge, har savet 16 hyldeplan af. Har endda lavet en udsparing i et hyldeplan.

Sådan ser hylderne ud:
Metalhylde, som skal forkortes. Planer om at bruge en buefil og stiksaveblad til metal.

Hylderne er for "brede" i dag. De skal blive 3-4 cm "kortere", så typisk 1-2 sektioner skal skæres af.

Men nedstryger og stiksavsmetalblad skal prøves, og også metalblad til multiværktøjet. Skal bare forsøge at snitte en skabelon/jigg sammen, så jeg får lige og pæne kanter!

Enhver sav med et metalblad. Stiksav, nedstryger eller bajonetsav. Bare det ikke bliver for varmt så lakken smelter. Nedstryger fungerer rigtig godt. Det er jo ikke så meget der skal skæres, og du har god kontrol over savningen.

Multiværktøjet synes jeg er lidt for voldsomt til at save metal med. Det er let at sætte sig fast, så alt begynder at vibrere i stedet.

• Synes
Dr.Mugg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.