Hej

Jeg bor i et rækkehus med 5 lejligheder, nu er de begyndt at grave ud til et hus på nabogrunden for at forberede pælefunden næste uge.

Disse skader er opstået efter udgravningen:

Stolpe der holder et loft, med synlige skader og trykket gips. Søjle der holder taget.
Revne i gips ved siden af stolpe, indtrængt skade fra byggearbejde på naboens grund. Den anden side af søjlen, det er tydeligt at se, at gipsen er trykket ind her.
Revne i gipset på væg ved stolpe efter jordarbejde, viser tydelig forskydning. Her kan man se, at ydervæggen er flyttet udad 5-6mm.

Revne mellem væg og loft i hus, sandsynligvis på grund af bygningsarbejde på nabogrunden. Gipset ser ud til at være trykket ind. Et andet rum på overetagen.

Der er flere fejl, revner i vægge, silikone i bruserummet der løsner sig m.m.

Vibrationsmåler monteret udenpå 16mm frogolit med gevindstang ind i fundamentet.
Den har som mest registreret, hvis jeg ikke husker forkert, 2,2mm/s, da de har lavet en risikovurdering som sætter grænseværdien til maks 3,5mm/s, føles det som om, de ikke tager min bekymring alvorligt, fordi de er langt fra grænseværdierne.

Bør jeg være bekymret på alvor?

//Håkan

• Sprække i gipsvæg ved stolpe indendørs, sandsynligvis forårsaget af nærliggende byggearbejde.
Senest redigeret:
Har du nogle før-billeder?

Dum som man er nej, derimod findes der en besigtigelsesrapport fra uge 9 i alle lejligheder, som siger ingen bemærkninger. Underskrevet af besigtigelsesmand.

Vi skulle nemlig ikke være bekymrede, da vi ikke ville mærke noget, trods det blev der udført besigtigelse i alle lejligheder, så en vis bekymring findes nok.

/Håkan

Senest redigeret:
Jeg ville have været bekymret, hvis ydervæggen havde flyttet sig 5 mm. Så hvad deres grænseværdi siger, ville jeg have ignoreret, hvis det sker sådan noget i dit hus.

stake sagde:
Jeg ville have været bekymret, hvis ydervæggen havde flyttet sig 5 mm. Hvad deres grænseværdier siger, ville jeg være ligeglad med, hvis det sker sådan i dit hus.
Jeg har meddelt dem dette i dag, de har været og kigget på nye skader, der er opstået i ugen, 3 gange, men alligevel fortsætter de som om intet er sket.

Jeg frygter for pæleramningen

/Håkan

Senest redigeret:
De kører vel på, indtil det er færdigt, og tager konsekvenserne bagefter.

D09
Måske er det godt at optage samtaler (total recall er en fed app til android)

Samt føre log på møder, hvad der bliver sagt osv.

Risikoen er, at de kører på og ikke tager konsekvenserne.

Bed om at få en kopi af protokollen, led efter gamle kort som man måske kan se, at det ikke fandtes tidligere.

?Måske? kan man informere kommunen, åbenbart har de regnet forkert på grænseværdierne.

Byggesagsbehandler får e-mailkopier.

Bare at afvente.....

/håkan

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.