Jeg bor i et rækkehus med 5 lejligheder, nu er de begyndt at grave ud til et hus på nabogrunden for at forberede pælefunden næste uge.
Disse skader er opstået efter udgravningen:
Søjle der holder taget. Den anden side af søjlen, det er tydeligt at se, at gipsen er trykket ind her. Her kan man se, at ydervæggen er flyttet udad 5-6mm.
Et andet rum på overetagen.
Der er flere fejl, revner i vægge, silikone i bruserummet der løsner sig m.m.
Vibrationsmåler monteret udenpå 16mm frogolit med gevindstang ind i fundamentet.
Den har som mest registreret, hvis jeg ikke husker forkert, 2,2mm/s, da de har lavet en risikovurdering som sætter grænseværdien til maks 3,5mm/s, føles det som om, de ikke tager min bekymring alvorligt, fordi de er langt fra grænseværdierne.
Dum som man er nej, derimod findes der en besigtigelsesrapport fra uge 9 i alle lejligheder, som siger ingen bemærkninger. Underskrevet af besigtigelsesmand.
Vi skulle nemlig ikke være bekymrede, da vi ikke ville mærke noget, trods det blev der udført besigtigelse i alle lejligheder, så en vis bekymring findes nok.
Jeg ville have været bekymret, hvis ydervæggen havde flyttet sig 5 mm. Så hvad deres grænseværdi siger, ville jeg have ignoreret, hvis det sker sådan noget i dit hus.
Jeg ville have været bekymret, hvis ydervæggen havde flyttet sig 5 mm. Hvad deres grænseværdier siger, ville jeg være ligeglad med, hvis det sker sådan i dit hus.
Jeg har meddelt dem dette i dag, de har været og kigget på nye skader, der er opstået i ugen, 3 gange, men alligevel fortsætter de som om intet er sket.