Skal lægge shingel på et tag med 30 graders hældning. Det er jo ikke meget stejlt, og jeg er absolut ikke højdeskræk.
Men da jeg lagde tag og papp, havde jeg lægter som jeg kunne støtte på. Fyldte igen skruehullerne med asfaltklister.
Hvordan er det at lægge shinglen, som jo skal lægges nedefra? Er den måske så slidstærk og har så høj friktion, at det føles stabilt at kravle rundt på taget?
Nogle tips fra jer, der har lagt shingel på 30-tag eller stejlere?
Men da jeg lagde tag og papp, havde jeg lægter som jeg kunne støtte på. Fyldte igen skruehullerne med asfaltklister.
Hvordan er det at lægge shinglen, som jo skal lægges nedefra? Er den måske så slidstærk og har så høj friktion, at det føles stabilt at kravle rundt på taget?
Nogle tips fra jer, der har lagt shingel på 30-tag eller stejlere?
Svar JA. Meget godt greb at sidde eller stå på denZ zingo sagde:Skal lægge shingel på et tag med 30 graders hældning. Det er jo ikke særlig stejlt, og jeg er absolut ikke højdeskræk.
Men da jeg lagde taget og pap havde jeg lægter som jeg kunne støtte på. Fyldte igen skruehullerne med asfaltklister.
Hvordan er det at lægge shinglen som jo skal lægges nedefra? Er den måske såpass stryktålig og har så høj friktion at det føles stabilt at kravle rundt på taget?
Nogle tips fra jer som har lagt shingel på 30-tag eller stejlere?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 589 indlæg
Har lagt det på 24 graders hældning, det var der ingen problemer med.Z zingo sagde:Skal lægge shingel på et tag med 30 graders hældning. Det er jo ikke super stejlt og jeg er absolut ikke højdeskræk.
Men da jeg lagde taget og pappen havde jeg lægter som jeg kunne støtte på. Fyldte igen skruehullerne med asfaltsklister.
Hvordan er det at lægge shinglen som jo skal lægges nedefra? Er den måske såpass slagkraftig og har så høj friktion at det føles stabilt at kravle rundt på taget?
Nogle tips fra jer som har lagt shingel på 30-tag eller stejlere?
Du kan jo også bruge en tagstigestige, som hænger over rygningen. Jeg snedkererede en sammen, da jeg lagde underlagspappen.
Tak. Tænkte også på tagstolsstige men tænkte, at det bliver svært at få shinglen på plads uden at flytte rundt på stigen.klaskarlsson sagde:
Klik her for at svare