Hej planlægger at rive en del af en væg ned for en mere åben planløsning i forbindelse med planlagt køkkenrenovering. Så det bliver åbent den røde sektion på planløsningsbilledet. Tre af spærkonstruktionerne vil så mangle støtte. Kun ydervæggene bærer dem. Spærkonstruktionerne er af gitterspær og dimensioneret i henhold til tegningen nedenfor. Ifølge spærkonstruktionens håndbog fra Svenskt trä er maksimal spændvidde 9 meter i min snezone. For tilsvarende spærkonstruktion af W-type, men jeg har WW, hvilket jo bør være stærkere men finder ikke i tabel. Hos mig bliver afstanden næsten 10 meter mellem ydervæggene. Huset vil nok ikke kollapse, men er der stor risiko for nedbøjning dvs. At loftet begynder at hænge ned?

• Byggetegning af fackverkstakstol med specifikationer og dimensioner, relateret til planlagt ombygning og strukturel støttevurdering.
  • Plantegning af hus med markeret rød sektion, der skal fjernes for en åben planløsning mellem køkken og stue.
Hej,

Jeg vil sige, at spær spænder fra ydervæg til ydervæg. Detalje F viser, at der findes en regel/væg under den venstre plade. Ingen af de andre detaljer ved underrammen (K, M, O) viser nogen underliggende regel/væg. Så kan det være, at væggen er blevet en smule bærende med tiden, og at taget sætter sig lidt mere end før, men eftersom spæret er dimensioneret for spændvidde ydervæg-yddervæg, bør den deformation være inden for rimelige rammer.

• Synes
multix og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.