Vi har en overvejelse? Skal eventuelt købe et nybygget stenhus (-07) og irriterer os over et vindue i køkkenet 
Det er et moderne funkis hus, der er bygget i "sandwich". Dvs 70 mm beton, 200 mm isol, 80 mm beton.
Køkkenvinduet er et lavt placeret vindue over køkkenbordet i køkkenet. Det er så pokkers moderne nu om dage, men vi hader det
Nogen der ved, om det er nemt at save vindueshullet op og skifte det?
Nu sidder der et på 4 x 14. Vi ønsker os et på 8 x 14.
Til sagen hører, at vi længe har været ude efter at bygge nyt, men af forskellige grunde ikke kommet i gang, da prissedlen hele tiden er endt over 4 millioner!
Nu er det helt pludselig det perfekte hus med den perfekte beliggenhed dukket op som en skænk fra oven til en rimeligt attraktiv pris (3,5 million)
Alt er klart til indflytning. Der er kun lidt pusleri med grunden tilbage og det satans vindue
Det er et moderne funkis hus, der er bygget i "sandwich". Dvs 70 mm beton, 200 mm isol, 80 mm beton.
Køkkenvinduet er et lavt placeret vindue over køkkenbordet i køkkenet. Det er så pokkers moderne nu om dage, men vi hader det
Nogen der ved, om det er nemt at save vindueshullet op og skifte det?
Nu sidder der et på 4 x 14. Vi ønsker os et på 8 x 14.
Til sagen hører, at vi længe har været ude efter at bygge nyt, men af forskellige grunde ikke kommet i gang, da prissedlen hele tiden er endt over 4 millioner!
Nu er det helt pludselig det perfekte hus med den perfekte beliggenhed dukket op som en skænk fra oven til en rimeligt attraktiv pris (3,5 million)
Alt er klart til indflytning. Der er kun lidt pusleri med grunden tilbage og det satans vindue
Undskyld, mente ikke at være ironisk. Skulle have været tydeligere. Jeg undrede mig egentlig over, hvad en "vanlig kap" og en "kap med svärd" er for noget?
Nu skal vi tage det lidt roligt her.
Skal I save nedad eller opad ?
Nedad plejer ikke at være noget problem, men opad har man altid en bjælke over åbninger i stenhuse.
I skal altså ikke save opad uden hjælp fra en sagkyndig, som aflaster og laver en ny bærende bjælke.
En murare fikser dette.
Mvh
Skal I save nedad eller opad ?
Nedad plejer ikke at være noget problem, men opad har man altid en bjælke over åbninger i stenhuse.
I skal altså ikke save opad uden hjælp fra en sagkyndig, som aflaster og laver en ny bærende bjælke.
En murare fikser dette.
Mvh
4*14 til et 8*14 må blive at steff76 skal udvide hullet...
Jeg tolker vinduet som et langt liggende dvs. 4 højt som skal blive 8 højt og så saver man opad og så skal man, som somelvis nævner, være forsigtig, men jeg tolker måske forkert?Steff76 sagde:
Et almindeligt fejl i vinduesmåling ....det er altid bredden*højden og ikke omvendt.
Men jeg tolker det som ktm250 jeg også.
Men jeg tolker det som ktm250 jeg også.
Klik her for at svare