Hej,
Se billede, gulvspånpladerne går fra rummet på venstre side af væggen til gangen på højre side (blå pile). Under spånpladerne er der celleplast og betonplade. Jeg vil gerne have adgang til betonpladen og udskifte gulvspånpladerne.
Jeg tænkte på at save gulvet langs med indervæggene (røde linjer). Er det OK med samlingerne, der ender langs væggene, eller medfører det en risiko?
Se billede, gulvspånpladerne går fra rummet på venstre side af væggen til gangen på højre side (blå pile). Under spånpladerne er der celleplast og betonplade. Jeg vil gerne have adgang til betonpladen og udskifte gulvspånpladerne.
Jeg tænkte på at save gulvet langs med indervæggene (røde linjer). Er det OK med samlingerne, der ender langs væggene, eller medfører det en risiko?
Bærende vægges regler går under gulvspånet, som du siger, se billede 1 nedenfor. Men ikke-bærende indvendige vægge ligger oven på gulvspånet, som flyder sammen med gulvet i andre rum, se de andre to billeder nedenfor.T tergo sagde:
jeg har selv flydende gulv som ligger på flamingo ingen vægge står på spånpladen uden jeg har træsyll under væggene som svarer til spån+flamingo i højden
sandsynligvis er det intet problem at skære spånpladen ved siden af væggen, muligvis at væggen vil stå på en smal strimmel spån og da ikke fastgjort i siddeled i gulvet
sandsynligvis er det intet problem at skære spånpladen ved siden af væggen, muligvis at væggen vil stå på en smal strimmel spån og da ikke fastgjort i siddeled i gulvet
Det ser også ud til, at cellplasten flyder sammen, så den også skal saves, hvis det er tilfældet. Hvad kan være risikoen ved at lave en samling langs de røde linjer? Kan man styrke samlingen ved at lime den? Er det bedre, hvis man lægger samlingen en decimeter eller to fra den indvendige væg?T tergo sagde:Jeg har selv flydende gulv, der ligger på frigolit. Ingen vægge står på spånpladen, men jeg har træsyll under væggene, som svarer til spån+frigolit i højden. Det er sandsynligvis ikke noget problem at skære spånpladen ved væggen. Muligvis vil væggen komme til at stå på en smal strimmel spån og dermed ikke fast i siderne i gulvet.
Klik her for at svare