Det går fremragende at save i kap og geringssaven som knock on wood siger.
Vi har loftlister af frigolit herhjemme, og det gik fremragende at save til i saven.
 
Brug 15 minutter på at bygge en enkel jigg.
 
  • En kap-/geringssav og en enkel jigg med en træstruktur og blå klemme set i et værksted.
  • Synes
JanneJanne123 og 1 anden
  • Laddar…
Jeg læser på linket nedenfor følgende beskrivelse, som fik andre til at forstå, men ikke mig:

"Tricket er, at man ikke skal lægge listen fladt i geringssaven, men stille den op og ned (med overfladen, der skal være mod loftet ned mod savbordet, og den, der skal være mod væggen, mod anslaget). Så er den nem at holde stabilt, og den skal kun geringssaves i én retning, dvs. ved at svinge saven, IKKE ved at vippe den."

Mener de her 45 grader eller de 30, som det står længere oppe i denne tråd?

https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-sagar-man-till-hoernen-pa-taklister.112203/#post-802931
 
Hvis du vinkles, dvs drejer listen i geringskassen, er det 45 grader med saven lodret i kassen. Hvis væggen er noget andet end 90 grader, skal geringsvinklen være 90-vægvinklen/2
 
  • Synes
Nyteknik
  • Laddar…
mattiasp mattiasp sagde:
Hvis du vinkler, dvs drejer listen i geringskassen, er det 45 grader med saven lodret i kassen. Hvis væggen er noget andet end 90 grader, skal geringsvinklen være 90-minus vægvinklen/2
Fire almindelige hjørner i et rum. Men hvad menes her ovenfor så om 30 og 35,3 grader?
 
Nyteknik Nyteknik sagde:
Fire almindelige hjørner i et rum. Men hvad menes her ovenfor da om 30 og 35,3 grader?
Det er, hvis du af en eller anden grund skal save den liggende fladt på bordet.
 
  • Synes
Nyteknik
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.