Behøver gøre netop det og undrer mig over gode metoder/værktøjer eller om der findes et savværk i 08-området, som kan gøre det? // Mvh Patrick

Dykker-sav med skinne, det er ikke et problem at flytte efter skinnen (hvis man ikke vil sammensætte en 4m lang skinne!).
Hvor tykt er træet? På min dykker-sav er 45mm træ en smule for tykt til, at klingen kan nå igennem ved 45 grader.

• Synes
Ulltand
  • Laddar…
Kan gøres med de fleste rundsave og dyksave. Du kan også bruge visse stiksav, men resultatet kan da blive dårligere.
Ellers tjek med nærmeste Bauhaus eller XL Bygg, som har save. Koster nogle kroner, men de løser dit problem.

• Synes
Ulltand
  • Laddar…
M
Næsten alle trælasthandler har muligheden for at skære for dig, selvom det koster en lille skilling.
Billigere end at købe egen sav i hvert fald :-)

• Synes
Ulltand
  • Laddar…
Tak for svaret! Desværre kapper min bræddegård på Värmdö ikke andet end plader. Tykkelsen er ret beskeden omkring 20 mm, så en dyksav ville jo fungere.

Hvor meget taler vi om?

• Synes
Ulltand
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Hvor meget taler vi om?
Lille mængde. 8 brædder a 4 meter.

Bordssav/flæksav med anslag ville jeg foretrække.
Så har du dine 8 brædder skåret på et øjeblik.
Har du ingen, så lej en for en dag. Der er sikkert andet, du også kan bruge den til ..

optimum
Er enig med sidste indlæg, bordrundsav/flæksav hvor klingen kan indstilles i 45 graders vinkel.

Tip, prøv først på et stykke affaldstræ, så du får indstillingerne til at passe.
Husk at holde fingrene væk fra klingen og eventuelle børn, når du har forladt saven.
Sørg for, at intet spænder, så klingen hugger. (egen erfaring)

Har en lille billig fra Jula, men den fungerer også til lidt mindre arbejde, hvor præcisionen ikke er supervigtig.
Tip om at leje er godt, da du kan få en af god kvalitet.

Og igen, husk sikkerheden og træk stikket ud, så snart du forlader saven.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.