Hej!

Forudsætning: Kan ikke fjerne fodlisten.

Spørgsmål: Hvad er den smarteste måde at geringsskære fodlisten 45 grader i hjørnet uden at fjerne den? Har prøvet med multiværktøj, men det kan ikke nå.

Meget taknemmelig for forslag! :)

Hjørne af værelse med hvidmalet fodliste og trægulv. Et problem med at cutte fodlisten 45 grader uden at fjerne den er diskuteret.

Mvh,

Senest redigeret:
Kan du tage et billede af det, du skal save?

Bedste svar

Det er ikke samme profil på den gamle som den nye vel?

I dit tilfælde ville jeg have profileret den nye liste, så den passer mod den gamle. Altså behøver du ikke at kappe den gamle liste noget.

• Synes
kulle og 2 andre
  • Laddar…
Hvis jeg ikke husker forkert, kaldes det, som Dave13 skriver ovenfor, at "kroppa" listen.

Formsave hedder det vel om jeg ikke husker galt? Tror jeg læste det i Gudmundssons bog om bygningspleje at "inden man opfandt denne metode forstod man ikke at man nogensinde havde gjort anderledes"... ;)

Kært barn har mange navne? =)

Skulle nok sige, at netop dette barn hedder "Förkroppa" http://www.byggoteknik.se/forkroppa-lister
Fungerer jo bedst, hvis listerne er ens, men i dette tilfælde ville jeg nok tro, at det er mest passende.

Tak for tipset, lyder som en meget bedre idé!

13th Marine 13th Marine sagde:
Kært barn har mange navne? =)
Så jeg, at du også havde skrevet efter at jeg postede! :)

Da listerne ikke har samme profil, havde jeg målt vinklen på den gamle, savet den vinkel på den nye til profilen. Der havde jeg geret i 45 grader. Med et stemmejern havde jeg geret den efter listens profil.
Så får man et tæt hjørne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.