Det er tid til at renovere badeværelset efter en vandskade i gulvet. Et byggefirma via forsikringsselskabet har inspiceret, men trak sig ud, da det ville kræve mere arbejde end blot skadebehandling.

Vi har en sauna, som man når via bruseren, hvor saunaens dør kun er 70 cm fra bruseren og bør derfor indgå i zone 1. Under døren er der en sokkel, der afviser vand fra bruseren, men et sted herfra stammer vandskaden. Der har tidligere været plastmåtte under saunagulvet.

Byggefirmaet foreslog at fjerne soklen og have skrå gulv med tætningslag i saunaen mod gulvafløbet i bruseren samt sørge for, at der er tætningslag og fliser omkring døråbningen samt tætningslag et stykke op ad væggene i saunaen.

Jeg vil gerne forstå problematikken bedre og hvad der er muligt.

1. Ville det være et problem at gøre hele saunaen til zone 1, men stadig have saunapaneler i træ?
2. I så fald, hvordan skulle panelerne fastgøres mod væggen?
3. Ville det være mere fornuftigt kun at arrangere i henhold til zone 1 netop én meter fra bruseren og derefter køre zone 2 resten af vejen?
4. Regnes zonen som en radius fra bruseren? Jeg undrer mig over, hvordan det påvirker at have en flisebelagt dørkarm inden for denne meter i zone 1.

Jeg vedhæfter en skitse. De grå linjer er glasvæg/glasdør. Tips og råd modtages gerne!

• Planløsning af badeværelse og sauna med brusebad, dør til sauna og aggregat angivet. Grå linjer viser glasvæg/dør.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.