Jeg har sat nogle vinduer i. Det er et træhus fra 78, og der sidder en dampspærreplastik direkte bag en spånplade i væggene (dog føles den mere som affaldssæk-materiale end den tykke plast, der gælder nu). I hullet hvor vinduerne har været, skal jeg nu sætte ny dampspærre på. Jeg havde ikke tænkt mig at sætte nogle nye spånpladebiter, da jeg tænker at slå liggende 45x45-regler med mere isolering på hele væggen. Er det OK at sætte en plast, der dækker hullerne + ca. 20 cm ekstra rundt om? Lige overlapningen mellem gammel og ny plast bliver jo på hver sin side af spånpladen.

Når man lægger plast i dag, skal man have 20 cm overlap og tape det grundigt. Hvis man sætter det på hver sin side af spånpladen, bliver det nok mindre heldigt.

Det meste går, og man bemærker det ikke, måske slet ikke.
Men eftersom du alligevel er i gang og river, kan du frigøre lidt rundt om vinduerne og tape i den gamle plast.

Hvis du indstiller rundsaven til en skæredybde, der er et par mm mindre end spånpladens tykkelse, har du frigjort plasten på mindre end et kvarter per vindue.

Sandt. Jeg følger din linje. Smart med rundsaven, det bliver jo let at bryde stykkerne væk bagefter. Tænkte først, det ville blive svært at fjerne spånpladen uden at lave huller i plasten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.