Hej venner! Jeg vil gerne have nogle tips til, hvordan jeg skal konstruere en sammenklappelig vogn til min kæreste. På TikTok findes der mange af sådanne "foldable bar tables", dvs. sammenklappelige vogne med en front og sider, der kan foldes ud 90 grader og foldes sammen ved hjælp af hængsler.

Nu til problemet: Jeg vil skabe en mere unik form med "diagonale sider, der skal kunne foldes ud mere end de 90 grader, som er standard, nemlig ud til 115 grader. Bordet får dermed en større overflade. Men hvordan skal jeg gøre dette med hængslerne?

Jeg tænker, at jeg skal skære en front ud af krydsfiner med målene 1400mm i længde og 1200mm i højde, og siderne i samme højde med 650mm i længde. For det har jeg brug for 2 plader, og jeg tænker en tykkelse på 15mm. Hængslerne skal være sådan nogle pianohængsler, tænker jeg.

Mit spørgsmål er så, hvordan skal placeringen af hængslet være for at gøre dette muligt, og hvilke mål skal jeg have på dette, samt hvordan skal jeg placere det på fronten og sidepanelerne?

Dette er i princippet mit første byggeprojekt siden træsløjd i skolen for 15 år siden, så undskyld, hvis jeg fremstår en smule dum her 😅

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.