Skal sammenføje disse 3 skivematerialer. Først havde jeg tænkt at lime, trælim eller noget passende byggelim, men kom til at tænke på om denne 4mm krydsfiner bevæger sig så kan det skabe problemer. En anden tanke var at skrue i krydsfineren fra begge sider men 4mm er ikke meget at skrue i. 3. tanke var at bruge sådanne skruer til at samle skabstammer, og det burde fungere, men kan blive dyrt da jeg tror jeg har brug for ret mange. Hvad fungerer eller findes der en bedre løsning.
hvad skal dette blive?
Har 2 åbninger i huset som skal gøres pænere. I den ene sad der en dobbeldør og den anden var bare en ramme med foder rundt. Har lige skiftet indvendige døre og karme og brugt flexkarm med tilhørende foder. Tænkte at få disse 2 åbninger i samme stil og tænkte at bruge et 13x21 og et 11x21 flexfodersæt og lave en egen passende karm til. Flexfoderne trykkes ind i et 4mm spor i karmen og det er det krydsfineren skal skabe, så vil ikke at den svulmer med årstiderne og gør at foderne bliver løse eller endda falder ud.

Tror du kan lime det der sammen...
Ingen større belastninger på krydsfineret, så det burde ikke røre sig noget..
Meget lim og mange klemmer...

Fæster trælim godt mellem MDF og krydsfiner? Eller er det bedre med ESS TACK PRO1 som jeg har en uåbnet tube af derhjemme, skal holde til 27ton/m² efter 24 timer, hvilket betyder at det skal være muligt at løfte min 9-5 med den fastholdelsesoverflade dette giver.

Trælim er tilstrækkeligt stærkt, det vil gå i stykker ved siden af limfugen, hvis det går i stykker.

Vinstativ med træramme, sammensat med kryds limet med trælim, set i træværksted.

Krydsene i denne vinkælder er kun limet med trælime og det holder "indtil videre"

:)

• Synes
ELindeman
  • Laddar…
Har lavet flere konstruktioner med plyfa +Mdf. Almindelig trælim til indendørs brug fungerer fremragende. Mange tvinger anbefales + regler for at udjævne preskraften

Tak for tipset, bliver at kappe det sidste i aften. Så en dag i løbet af ugen bliver det at lime det sammen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.