Rev en væg i huset for nylig for at få større TV-stue.
Overvejede at forlænge parketten ind i det nye rum, men kan nu se, at det kan blive svært uden en liste (vil helst ikke have en liste).
Kortsiden på parketbrædderne er selvfølgelig skåret mod væggen, jeg rev ned.
Kan man købe et eller andet form for notsæt eller lignende?
Det føles som om dette burde være et ret almindeligt problem, da mange ændrer planløsningen i deres huse.
Overvejede at forlænge parketten ind i det nye rum, men kan nu se, at det kan blive svært uden en liste (vil helst ikke have en liste).
Kortsiden på parketbrædderne er selvfølgelig skåret mod væggen, jeg rev ned.
Kan man købe et eller andet form for notsæt eller lignende?
Det føles som om dette burde være et ret almindeligt problem, da mange ændrer planløsningen i deres huse.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Lim en bit krydsfiner på undersiden.
Protte
Protte
Du fræser og bruger løs fjer. Ved ikke helt hvordan folk gør i enderne dog. Du har brug for en håndoverfræser og et passende fræsejern. Cobolt er et godt mærke og findes her: https://www.tooltrust.se/for-overhandsfras/skivnotfrasar/skivnotfrasar-med-skaftS stefan.stor sagde:Rev en væg i huset netop for at få større TV rum.
Tænkte forlænge parketten ind i det nye rum men ser nu at det kan blive svært uden en liste(vil helst ikke have liste).
Kortsiden på parketbrædderne er selvfølgelig kappede mod væggen jeg rev.
Kan man købe noget spont kit eller lignende?
Føler at dette bør være et ret almindeligt problem da mange ændrer planløsningen i deres huse.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Så bliver det generalskarv og Not og fjäder er ikke den stiveste sammenkobling.
Protte
Protte
Det er kun i enderne jeg ikke har not, men man kan måske fræse en rille i kortsiden for at låse gavlene lidt?S Svante Svenson sagde:
Bedst bliver måske krydsfiner samt at fræse et spor i gavlene også, så at gavlene låser mod hinanden lidt med?
S stefan.stor sagde:
Ellers så skærer man hele ret af fra hjørnet til ydervæggen. At sammensætte parket sådan med generalsamlinger vil se ud som andelort. Afhængigt af hvad du har for parket selvfølgelig. Men give it a try svært at få det pænt.S stefan.stor sagde:
Kan jo ikke være så mange kvadrat at lægge i hele den niche ligesom.
Klik her for at svare