Hej

Har bygget en ny skillevæg mellem to soveværelser. Den oprindelige tanke har været at sætte gips på den ene side og OSB+gips på den anden side af væggen. Planen var at kunne hænge tungere ting op på OSB-væggen uden plugs.

Jeg er begyndt at tænke om:
- Drop den fulddækkende OSB og kun forstærk der, hvor vi skal hænge ting. Fordelen er at spare vægt...
ELLER
- Sætte OSB-pladerne op (som jeg desværre allerede har købt). Fordelen kan jo være, at væggen bliver bedre lydisoleret.

Hvordan ville I have ræsonneret?

M v h

/F

Jeg ville uden at tøve et halvt sekund engang, sætte osb og gips på begge sider af væggen.

• Synes
mr_bygg og 4 andre
  • Laddar…
Definitivt sæt op.
Ikke en fejl med isolering i væggen også, koster ikke mange kroner og kan være værd hver en krone, hvis der kommer lidt højere lyd fra en side;)

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Hvilken no-brainer! Du har jo allerede købt dem, så klart skal de op!

Selv om du lige nu ved, hvor du skal fastgøre tingene, så vil der komme andre behov i fremtiden.

Hvad er det for en vægt, du egentlig vil spare?

A Amrich sagde:
Hvilken no-brainer! Du har jo allerede købt dem så klart dem skal op!

Selv om du lige nu ved hvor du skal fastgøre ting, så kommer der andre behov i fremtiden.

Hvad er det for en vægt du vil spare egentlig?
Øøhhh...vægten på OSBen...så klart...
:P

/F

Hvordan da spare vægt? Rasler gulvet? Små muskler?;)

Er gulvet så spædt, at det ikke kan klare vægten

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvordan spare man vægt? Falder gulvet sammen? Små muskler?;)
Vurderer at gulvet ikke skal udsættes for unødvendig vægt...musklerne klarer det, dog er det et pokkers besvær at få 1200mm brede plader op ad trappen...haha...det samme gælder i øvrigt også gipsen...

/F

K KakelDaniel sagde:
Er gulvet så spinkelt, at det ikke kan klare vægten
Gammelt bjælkelag. Lidt spinkelt dimensioneret ifølge mig...

/F

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.