11,121 læst ·
10 svar
11k læst
10 svar
Sætte op rot-gips, har brug for lidt tips og råd.
Skal sætte rotgips på væg af træpanel, og har læst rundt i forskellige tråde om, hvordan man skal gå til værks men har stadig nogle spørgsmål.
Vi starter med: Hvor er det bedst at begynde, ved dørkarm, vindue eller i et hjørne?
Vi starter med: Hvor er det bedst at begynde, ved dørkarm, vindue eller i et hjørne?
Billedet er hentet fra Norgips, og man skal selv afgøre, hvad der er mest passende til det aktuelle projekt. Jeg har selv sat gips op i et rum i vores fritidshus, hvor lofthøjden er 210 cm. Absolut mindst spild blev det, da jeg monterede pladerne horisontalt. I badeværelset blev pladerne sat op i højden, da det var mest effektivt.
Vi har 2.40 i lofthøjde, så jeg kører dem stående.
Næste spørgsmål, hvor tæt bør man skrue?
Jeg har skruet gipsplader op før og syntes, det var svært at få skruen til at gå i til den rette dybde, men nu har jeg købt en bitsholder med dybdestop, får se om det går bedre.
Som sagt, jeg er åben for alle tips, når det gælder opsætning af gips.
Næste spørgsmål, hvor tæt bør man skrue?
Jeg har skruet gipsplader op før og syntes, det var svært at få skruen til at gå i til den rette dybde, men nu har jeg købt en bitsholder med dybdestop, får se om det går bedre.
Som sagt, jeg er åben for alle tips, når det gælder opsætning af gips.
Men hallo! På billedet ser det ud som om, at der ikke er regel bag samlingen! Nu var det vel spørgsmålet om renovationsgips i denne tråd, og da er det jo ikke aktuelt, men alligevel ser det jo helt skørt ud på billedet.joflopp sagde:
Eftersom det er ifølge Norgips monteringsanvisninger må man antage, at det ikke er helsygt, men helt okay.
Klik her for at svare