Da etage 1 skal færdiggøres før etage 2, er der et lille problem. Jeg har brug for at sætte gipsloft op nu til sommer, mens gulvbjælkerne til etagen ovenfor vil blive udskiftet til foråret. Der er ikke plads til at montere 45x45 under de eksisterende gulvbjælker, da det vil påvirke den færdige lofthøjde. Stålbånd bliver svært, da gulvbjælkerne vil blive udskiftet.

Lidt omstændigt men..

Skrueskrål glespanelen oppefra.
Når bjælkerne skal udskiftes, løsner du skruerne fra én bjælke ad gangen og skifter den.
Skrueskrål derefter glespanelen fast på samme måde igen, men i den nye bjælke (shim med masonit ved behov).
Begynd at skifte næste bjælke.
Gentag indtil alle er udskiftet.

JOW sagde:
Lidt omstændigt men..

Skrueskruv glespanelen oppefra.
Når bjælkerne skal udskiftes, løsner du skruerne fra en bjælke ad gangen og udskifter den.
Skrueskruv derefter fast glespanelen på samme måde igen, men i den nye bjælke (shimsa med masonit ved behov.).
Begynd at udskifte næste bjælke.
Gentag, indtil alle er udskiftet.
Vinkeljern ville fungere i så fald, det bliver enkelgips og netop ingen yderligere belastning på indertaket. Ville også fungere med sømbånd, men da bliver det skrådragningsbelastning, som vil få glesen til at rotere rundt sin egen akse.

Ikke fordi jeg vil betvivle, men hvorfor skifter du ikke gulvbjælkerne før, det føles som om du får dobbeltarbejde. At spartle og male gipsen med risiko for, at den revner, føles jo heller ikke helt okay.

Nu ved jeg ikke, hvordan det ser ud, men et alternativ kunne være, at man sætter nye gulvbjælker mellem de gamle, som man så fastgør loftet i, og derefter når man river på overetagen, kan man blot fjerne de gamle.

Det bliver en hulens masse vinkeljern, skrues bare skråt.
Det er min vurdering.

Kør en stor kasse spånskruer 4,2x55 eller hvad de plejer at være. PH2 bits.
Regn med to skruer per plade og bjælke.
Er du bekymret for, at det ikke er nok, regn med 4 skruer per plade og bjælke. Sæt to fra hver side.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.