Hej,
Jeg har revet et huntonit lofthæng ned i et soveværelse og har derefter et pudset loft med sivmåtte. Derunder er der brædder. Huset er fra 1936. Pudset er meget porøst og falder nemt ned, men jeg vil gerne undgå at rive det ned, hvis jeg kan slippe for det, da det bliver så støvet og meget at køre til genbrugspladsen. Mit spørgsmål er, om jeg kan sætte gips direkte på pudset og skrue det fast i brædderne opad, eller om jeg skal sætte lægter og regele op for at have lidt luft imellem? Taknemmelig for jeres hjælp.
mvh Ulrika
Jeg har revet et huntonit lofthæng ned i et soveværelse og har derefter et pudset loft med sivmåtte. Derunder er der brædder. Huset er fra 1936. Pudset er meget porøst og falder nemt ned, men jeg vil gerne undgå at rive det ned, hvis jeg kan slippe for det, da det bliver så støvet og meget at køre til genbrugspladsen. Mit spørgsmål er, om jeg kan sætte gips direkte på pudset og skrue det fast i brædderne opad, eller om jeg skal sætte lægter og regele op for at have lidt luft imellem? Taknemmelig for jeres hjælp.
mvh Ulrika
Fik du noget svar på dit spørgsmål? jeg vil gøre det samme og er interesseret i at videLärasigattbygga sagde:
Hej,
Jeg har revet et huntonit loft ned i et soveværelse og har derefter et pudset loft med rørmåtte. Under det er der brædder. Huset er fra 1936. Pudsningen er meget porøs og falder ned ret let, men jeg vil gerne undgå at rive det ned, hvis jeg kan slippe, da det bliver så støvet og der er meget at tage med til genbrugsstationen. Mit spørgsmål er, om jeg kan sætte gips direkte på pussen og skrue det fast i brædderne opad, eller om jeg skal sætte lægter og afstive for at have nogen luft imellem? Taknemmelig for jeres hjælp.
mvh Ulrika
taknemmelig for svar MVH/
Vi fik hjælp af håndværkere til at skrue et nyt loft op i kælderen i det forrige hus, hvor tagrør og puds begyndte at løsne sig. Der skruede de spontede brædder op i hele loftet, og det gik fint. Plader fungerer sikkert lige så godt, bare det stadig er nogenlunde plant.
Klik her for at svare