Skal som så mange andre sænke loftet i et af rummene og indsætte spots samt få et pænere loft.

Spørgsmål: Hvis loftet er rimeligt lige i dag, skal/bør man sætte 45x70-træregler direkte i det eksisterende loft, og derefter montere gipsen på det, eller skal/bør man i stedet sætte et loft med stålregler, der sidder på væggen?

Rummet i spørgsmålet er 4,4 x 4,4 meter. Huset er bygget i træ engang i midten af 1900-tallet.

Tak på forhånd! :)

Hvor meget vil/behøver du sænke?

Har selv lavet begge versioner og ville i dag næsten altid vælge stålregler fremfor træregler. Enten med almindelige primær- & sekundærregler eller med Norgips/Kauf Flex-system.

http://www.norgips.se/flex

• Synes
andreascarlsson
  • Laddar…
H
andreascarlsson andreascarlsson sagde:
Som så mange andre skal jeg sænke loftet i et af værelserne og sætte spots ind samt få et flottere loft.

Spørgsmål: Hvis loftet er nogenlunde lige i dag, skal/bør man sætte 45x70-træreger direkte i det eksisterende loft, og så montere gipsen på det, eller skal/bør man i stedet sætte et loft med stålregler, der sidder på væggen?

Værelset i spørgsmålet er 4,4 x 4,4 meter. Huset er bygget i træ engang i midten af 1900-tallet.

Tak på forhånd! :)
det nemmeste og billigste er jo bare at smide en LP-50 op og på med lidt primær og sekundær og så nogle hulbånd for at afstive dem lidt.

gør ikke tingene sværere end de er

• Synes
andreascarlsson
  • Laddar…
Tak for svarene!

@Videonisse: Jeg vil gerne have sænkningen så lille som muligt, men helst ikke mere end 70 mm. (Jeg har læst, at standarden er 120 mm, men jeg tænker, at der næppe er nogen varmeudvikling med dagens led-spots og derfor burde det ikke være nogen fare med 70 mm.)

@hul: Primærregel på væggene, og sekundærregel på disse, det er det, du mener, ikke?
Men "LP-50", der er jeg ikke med.
Hulbåndene fæster man mod den eksisterende regel i loftet, antager jeg, at du mener? Altså behøves ingen bærende linje?
Og nu vi alligevel er ved hulbånd; Hvordan i alverden fæster man disse, så det bliver godt? Jeg har fæstet et indvendigt loft for mange år siden med hulbånd, men oplevede det meget svært at få præcist mål. Det føles som om jeg gjorde noget forkert. Tips modtages gerne!

Tak igen.

E
Jeg plejer at slå op en 22*95 i loftet på typisk cc 60-100, som man kan justere med laser eller pass, hvis det stikker af et sted. Derefter slår man en anden 22*95 i den anden retning på cc30 og skruer gipsen i denne.

Dette giver dig plads til at trække nye rør til spots samt plads til spotsene. Bygger 56 mm samt afhængigt af hvor meget loftet hælder.

• Synes
Videonisse og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.