Har skiftet en del af stammen fra kælderen op til indgangsplans. Stammen gik i væggen, hvilket har efterladt et stort hul.

Tanken er at lukke hullet på den ene side, men ønsker ikke at indbygge det nye/gamle rør på den anden side, som stadig er inde og delvist i væggen.

Hvordan gør jeg nemmest det? Har ca 8-10cm dybde at arbejde med.

• Et stort hul i en væg, afslørende et sort plastrør og en lineal placeret vandret over åbningen.
Antag at det er siden vi ser, som du vil lukke. Jeg ville have banket pudsen op på et større område end hullet. Fældet et net ind, som fastgøres med skruer eller klammer, pudsnet eller grovere, hvis du har, og gradvist lagt det igen med reparationsmørtel. Til sidst pudse overfladen som den nuværende væg.

• Synes
Psan
  • Laddar…
S skogsliden sagde:
Antager at det er siden vi ser, som du vil lukke. Jeg ville have banket op pudsen på en større overflade end hullet. Fældet ind et net, der fastgøres med skruer eller klips, pudsnet eller grovere, hvis du har, og gradvist lagt igen med reparationsmørtel. Til sidst pudse overfladen ligesom den nuværende væg.
Ja, det lyder som en fornuftig løsning.

Det er siden man ser på billedet, jeg vil lukke ja.

J
Jeg havde muret det til med en passende sten og derefter pudset det op.

• Synes
MagHam og 1 anden
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Jeg ville have muret op med passende sten og derefter pudset det op..
Ser at der findes murblokke på 9 cm. Er jo tanken på højden, men kunne bruge dem til dybden i stedet. Spørgsmålet er, om det bliver godt.

J
P Psan sagde:
Ser at der findes murblokke på 9cm. Er jo tanken på højden, men kunne bruge dem til dybden i stedet. Spørgsmålet er om det bliver godt.
I hvilken retning du bruger blokken, er ligegyldigt i dit tilfælde..

• Synes
Psan
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jeg gjorde sådan, købte en 9 cm lecablok og et savklinge til leca som passede på bajonetsaven. Så skulpturerede jeg. Murede det fast med lidt mørtel. Og derefter puds på det.

• Synes
MagHam og 2 andre
  • Laddar…
ClasseClas
Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
sågblad för leca som passade på tigersågen
Disse klinger er om end dyre taknemmelige at save lecablokke med. Ellers kan man ofre en billig fukssvans eller nogen gammel økse i skuret.

• Synes
Psan
  • Laddar…
Havde tænkt at male den væg om en uge.. egentlig skal man jo vente et stykke tid, før man maler på puds, men måske gør det ikke en forskel på så lille et område? Måske male et lag mere om en måned?

J
  • En pose Finja Laga Vægg murpuds til vægreparation, med tekst om indendørs brug og støvreduktion.
  • Synes
Psan
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Puds med typ Lagavägg fra Finja så kan du male som du vil..

[link] Vägg_162_PB_sv.pdf
Se der, perfekt jo!

• Synes
Jansson69
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.