richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,615 indlæg
Har du testet at vende 180° på vaterpasset for at bekræfte, at det viser korrekt, ser ikke ud til at ose kvalitet direkte.
Hvis det hælder så meget, må det næsten kunne ses med det blotte øje.
Hvis det hælder så meget, må det næsten kunne ses med det blotte øje.
Det ses med det blotte øje og det føles tydeligt, når man går i trappen. Vi bemærkede det allerede ved fremvisningen.
Det er yderdelen, der er sunket ned. Mærkeligt nok hele vejen rundt. Men især ved det første 90 graders sving på vej op.
Det er yderdelen, der er sunket ned. Mærkeligt nok hele vejen rundt. Men især ved det første 90 graders sving på vej op.
Senest redigeret:
Kom du på en løsning på dette? Vi er i samme situation nu, flytter ind til efteråret i huset, og bemærkede under fremvisningen, at trappen hælder.C chokonanana sagde:
Jeg fandt ud af, hvilken producent det var på trappen, og ringede dem op og spurgte. De sagde, at man skal montere to skruer pr. trappvang. Det viste sig, at vi ikke havde nogen overhovedet. Usikkert hvor det er gået galt, men sandsynligvis har de monteret forkert fra begyndelsen. Vi havde to trapper i samme opgang, så vi forstærkede den nedre trappe midlertidigt med planker mellem gulv og vang. Da vi vidste, at den nedre trappe var sikret, satte vi en planke på den nedre trappes vang sammen med en donkraft for at løfte den øvre trappes vang. Vi hævede det ene hjørne 3cm og det andet 4cm. Da de var på plads, skruede vi vangen fast i væggen. Det blev godt. Ikke 100% lige, men 80-90%
Vi er tilfredse med resultatet. Det tog nogle timer. En tømrer gør det sikkert på 2-3 timer.
C chokonanana sagde:Jeg fandt ud af, hvilken producent der lavede trappen og ringede til dem og spurgte. De sagde, at man skal montere to skruer per trappevange. Det viste sig, at vi ikke havde nogen overhovedet. Usikker på, hvor det er gået galt, men sandsynligvis er det forkert monteret fra begyndelsen. Vi havde to trapper i samme trappehus, så vi forstærkede den nederste trappe midlertidigt med regler mellem gulv og vange. Da vi vidste, at den nederste trappe var sikret, satte vi en regel på den nederste trappes vange sammen med en donkraft for at trykke den øverste trappes vange op. Vi hævede det ene hjørne 3 cm og det andet 4 cm. Da de var på plads, skruede vi vangen fast i væggen. Det blev godt. Ikke 100% lige, men 80-90%Vi er tilfredse med resultatet. Det tog nogle timer. En tømrer gør det sikkert på 2-3 timer.
Tak for dit svar!
Producenten er svært at få fat i - huset er bygget i '34, og trappen er sikkert ikke nyere end det, da den er indbygget i huset. Tak for tippet. Jeg skal se, hvad jeg kan opnå, når jeg flytter ind!
Klik her for at svare