Hej.
I desperation efter at have skåret x-meter liste i stykker, beder jeg nu om lidt hjælp med afkortning af hulkravliste.
Det tog sin tid at lære at ordne hjørnerne i loftet.
Løsningen var kun at skrå og vende listen op og ned i saven.

Nu kommer der dog noget andet.
Loftet skråner nemlig 15 grader ned i slutningen af køkkenet.
SE BILLEDE.

Mit gæt er nu, at man i stedet skal tilte kap-/geringsaven?
Har en fin blåbosch, men kan kun tilte til 1 side.
Uanset hvordan jeg tilter og skærer, bliver det ikke godt.
Er der nogen, der har tips, tak!
Indser netop i panik, at hjørnet ved slutningen, som så skal dreje 90 grader, bliver endnu sværere :/
Antager, det ikke kan løses pænt uden at lave en slags slutning?
/ daniel
En kap-/geringssav, der skærer en hulkeliste; rummet ser ud til at have byggeudstyr og træmaterialer rundt omkring. Loft med synlige samlinger ved en 15-graders vinkel i køkkenhjørne, to billeder på væggen. Problemer med at passe hulkehlister langs den hældende loftvinkel.

Skal du male listen, så skær så godt det går og få sprækker, så fylder du med latexfuge (malerens bedste ven) og maler, det med at skære i to vinkler er svært og næsten umuligt med den list du har, så det passer. Havde det været en almindelig loftlist, så havde det gået.

• Synes
Daniel Larsson
  • Laddar…
Lavede en gig af nogle bræddestumper, så man kan holde listen i den position, den har, når den sidder på væggen.
Den anden, mere tricky, gjorde jeg sådan, at den skrånende fik lov til at gå helt til væggen, på den lige tegnede jeg på listens form og skar enden til, så den passede ind i listens form. Derefter latexfugemasse og maling.

• Synes
Daniel Larsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.